• violen1

Mjölkens placering i kylskåpet?

Nu har jag en fundering, som kan verka konstig. Men var placerar ni er mjölk i kylskåpet. 

Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Mjölkens placering i kylskåpet?
  • Zayco

Du kanske skulle göra frågeställning och inte quiz.. Finns ju inget rätt och fel här ;P

• emmaahlm

Nja lite rätt och fel finns det, många placerar den i dörren men där är inte lika kallt som inne på hyllorna så då blir den fortare dålig och inte lika kall när man ska dricka den!
    Så det beror på hur man vill ha den ju!
    Men det rätta är inne på hyllan!

• Zayco
    emmaahlm skrev 2013-01-28 18:12:48 följande:
    Nja lite rätt och fel finns det, många placerar den i dörren men där är inte lika kallt som inne på hyllorna så då blir den fortare dålig och inte lika kall när man ska dricka den!
    Så det beror på hur man vill ha den ju!
    Men det rätta är inne på hyllan!
    Jag menar mer att det inte finns rätt och fel i vilken mjölk man köper, vilken färg den har och vilket märke och om den ska vara stående eller liggandes
  • violen1

Jag vet att det blev lite fel.  Det skall ju förstås vara en frågeställning. Fyll gärna i.

• Zayco

Högst upp stående, Arla mjölk. Vi har både grön och röd mjölk. 

• sina

I mitten, ungefär.

Vi köper Skånemejeriers mellanmjölk - en blå förpackning.

• BrödernaBus

Arlas mellanmjölk, ibland standard om sambon handlar (men den dricker bara han och barnen). Den placeras stående ungefär i mitten av kylen - där vi har som kallast

• Mercurialis

Det paket som är öppnat står i dörren. Övriga paket förvaras liggande på en hylla ganska långt ner i kylskåpet.

Vi köper mellanmjölk.

Vi köper oftast Sverigemjölken eller mjölk från Skånemejerier.

Mjölkpaketen brukar inte läcka när de ligger ned. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
Svar på tråden Mjölkens placering i kylskåpet?