• Melan

Vart hänger du tvätten när den torkar?

Var är din tvättstuga och vart hänger du tvätten?
    Tycker du det fungerar, eller vill du ha det på ett annat sätt? Hur?

• Svar på tråden Vart hänger du tvätten när den torkar?
  • Cecese

Har ingen tvättstuga utan tvättmaskinen står i badrummet.
    Tvätten hängs på 2 torkställningar. Är det barnfri vecka så är torkställningarna i något av barnens rum. Är det veckan barnen är hemma så är torkställningarna i vardagsrummet/mitt sovrum. Inte så kul att ha dom framme men det finns inget annat alternativ.

• Colisa

Min tvätt stuga är på övervåningen mellan sovrummet och badrummet. Tvätten hängs på linor i tvättstugans tak, eller ute på torkvindan när det är säsong och väder för det. Har torktumlare också om det kniper. Tycker det funkar väldigt bra. Nackdelen är att det kan störa lite om någon vill sova och tvättmaskin eller avfuktare är igång, men vi tvättar mest dag och tidig kväll ändå. Praktiskt att ha tvätten nära sovrum och badrum där man klär av och på sig och har garderober och byråar, allt är ganska samlat man slipper springa runt med en massa tvätt och om man vill ha tag i något speciellt plagg är det lätt att hitta och hämta. Tvättstugan kunde väl varit lite större, nu får allt vi behöver plats men lite mer svängrum och avlastningsytor vore najs.

• Kat91

Har egen tvättmaskin och tumlare i lägenheten och vi tumlar lakan, alla underkläder (utom BH:ar), handdukar och resten som "får" torktumlas. Resten hänger vi på torkställning i vardagsrummet.

Nu när vi ska flytta till större kommer vi ha tvättmaskinen och tumlaren i det större badrummet där vi också får plats med torkställning. Då slipper man i alla fall se tvätten :P

• seandra82

jag hänger min tvätt i tvättstugan i källaren i vårat hus =O) tänk vad löjlig man är man är överlycklig för en tvättmaskin, däremot så har vi en torktumlare som låter fruktansvärt , de förra ägarna sa att den låter litegranna -- hhmm lite ??? den låter fruktansvärt, får inköpas en ny tvätten får hängas så länge på tvättstället o linorna i taket

• bustjejen

Jag hänger tvätten i torkskåpet, men utan att sätta på det.
    Tumlar i princip bara handdukar och påslakan. 

• Fia 28

Ingen skild tvättstuga, utan tvättmaskinen står i badrummet. Tvätten hänger jag upp i bastun.

• Lisa1976

VART jag hänger den? Nedåt oftast. Jobbig jag är nu. Förlåt.
    Om du menar VAR jag hänger den så på torkställning i vårt arbetsrum, förutom plagg som måste hängas på galge, dom hängs på stång i tvättstugan i huset. 

Son 0804 Dotter 1101
  • BrödernaBus

Tvättmaskinen står i vårt pyttelilla badrum så tvätten får hängas utomhus på torkvinda på sommaren och på torkställningar i vardagsrummet så här års - skittråkigt att inte ha en tvättstuga!!
    Bor fö i ett tvåfamiljshus där vi hyr övervåningen. 

• LaFontaine

Min tvättstuga är ganska liten så kläderna hängs på ställning i vardagsrummet. När det är varmare ute får kläderna torka på altanen.

• Pimpinellan

Det som inte torktumlas hängas på galge i en garderob i tvättstugan-med dörren öppen förstås!- och vissa stora saker över duschkabinsväggen (också i tvättsstugan,den duschen används inte) och trosor och strumpor hängs på elementen och är torra på några timmar.

• Cornellia

Har en liten tvättstuga i källaren och där hänger jag tvätten när den ska torka. Om jag tvättar något jättestort, tex mattor eller sofföverdraget så fäller jag upp en tvättställning i förrådet.

• annca

Egen tvättstuga, ganska stor. Hänger i torkskåp. Lite för litet för en full maskin, men det funkar.
    (Tumlar bara frotté och sängkläder.)

~*~ Ursäkta mig men hey! Man har väl rätt att ändra sig...? (W.Crafoord)~*~
  • veh

Bor i eget hus, har en tvättstuga och där har vi (än så länge) en lös torkställning mitt på golvet. Funderar fortfarande på olika upphängningsalternativ, t.ex. linor i taket, något som hänger på väggen eller liknande. Men än så länge funkar det bra... Vi torktumlar handdukar och lakan, och litet plyschkläder. På sommaren har vi en lös torkställning som kan stå ute. Tycker det funkar bra, får vi oväntat besök så behöver de ju inte direkt titta in i tvättstugan. Möjligtvis på väg till toaletten, om dörren står öppen, men jag tycker att det är fullt normalt att ha tvätt som torkar i sin tvättstuga. Skulle inte tycka det var lika roligt om jag behövde ha den i vardagsrummet eller så, om jag fick besök.

• Fia 28
    veh skrev 2013-01-29 13:43:10 följande:
    Bor i eget hus, har en tvättstuga och där har vi (än så länge) en lös torkställning mitt på golvet. Funderar fortfarande på olika upphängningsalternativ, t.ex. linor i taket, något som hänger på väggen eller liknande. Men än så länge funkar det bra... Vi torktumlar handdukar och lakan, och litet plyschkläder. På sommaren har vi en lös torkställning som kan stå ute. Tycker det funkar bra, får vi oväntat besök så behöver de ju inte direkt titta in i tvättstugan. Möjligtvis på väg till toaletten, om dörren står öppen, men jag tycker att det är fullt normalt att ha tvätt som torkar i sin tvättstuga. Skulle inte tycka det var lika roligt om jag behövde ha den i vardagsrummet eller så, om jag fick besök.

Istället för permanenta linor så kunde du ju sätta upp en sånhär som går att "fälla ihop" om det behövs.
  • hyschad

Jag har tvättstuga i källaren och jag hänger tvätten på torkställning. Det fungerar men det är otympligt, det är fuktigt och tar minst en dag innan tvätten är torr så man kan tvätta ytterligare en maskin. Får bara plats en maskin tvätt på torkställningen, inte det ultimata med småbarn och all tvätt som blir. Sen måste man gå ut för att komma till tvättstugan, inte så lämpligt på vintern när betongtrappan blir hal som bara den. Jag hade helt velat ha tvättstugan i anslutning till huset så man slipper gå ut och sen hade jag velat ha tvättlinor i taket så det ryms mer tvätt.

Svar på tråden Vart hänger du tvätten när den torkar?