Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Hej Micke, Nu har jag läst hela tråden från början till slut. Intressant, utlämnande och sorgligt på något vis. Jag är själv pappa, 40+ med ett halvbra sexliv tillsammans med min fru. Jag gläds åt att du har fått ordning på din relation till din fru och att ni nu spelar med öppna kort. Jag förstår faktiskt helt och fullt att du älskar din fru och vill ha henne kvar och har gett henne friheten att ha andra älskare. Det jag har allra svårast att förstå i den här historien är din egen syn på din egen sexualitet, eller snarare avsaknaden av det. För mig så är det min sexualitet som definierar mig som mänsklig varelse. Jag skulle aldrig kunna tänka mig ett liv utan sex och jag har alltid haft en enormt stark sex drive som inte verkar avta med åren. Därför är det för mig väldigt svårt att förstå hur man kan trycka undan sin egen sexualitet så totalt. Jag vet att många i tråden vill låta detta vara och talar om asexualitet och liknande. Själv undrar jag fortfarande om det inte finns mer att gräva i här för dig själv. Du skriver att du alltid har varit den drivande parten och fått be eller närmast tjata om sex. Du verkar aldrig ha fått bli bekräftad som en sexuell varelse som en annan människa kan åtrå. Jag hoppas att framtiden kan komma med lite överraskningar i din väg på det här området men det kommer nog knappast att hända av sig själv.