Min fru bedrar mig - och jag är totalt lurad
Anonym ("Micke") skrev 2014-12-03 08:30:37 följande:
Nu var ju detta inlägg inte riktat till mig utan till andra som läser tråden (förstår jag). Men bara några korta reflektioner:Det är klart att min fru har sitt perspektiv på saker och ting. Jag har nog försökt balansera upp och nyansera händelserna här och vid ett flertal tillfällen skrivit att jag bara ger er en begränsad bild av vårt samliv här. Att hon inte alls är så hemsk som många uppfattat utifrån det jag har gett i från mig här.
Jag kan ju naturligtvis aldrig veta med bestämdhet att hon inte varit otrogen under hela vårt förhållande. Men hon bedyrar att hennes sexlust vaknade för något år sedan och jag har valt att tro henne.
Hon har inte gjort ett aktivt val i att presentera sin älskare för våra gemensamma vänner. Dom råkade springa på varandra en kväll på stan och tillbringade några timmar tillsammans på en restaurang. Det blev fel och det har hon också medgett.
Hon får naturligtvis ut mer än bara sex från sin älskare. Hon har ju tillbringat hela helger (även förlängda, utomlands) med honom (dom). Och dom har ju inte tillbringat varje sekund i sängen vad jag kan förstå. Men hon säger att hennes känslomässiga närhet och kärlek finns hos mig och att hon inte behöver eller söker den någon annan stans. Även här har jag valt att tro henne.
Men som sagt...jag uppfattar att ditt inlägg inte var riktat till mig utan en reflektion i största allmänhet och som resonemang med andra?
Jag förstår att du också tappat bort din egen sexualitet i detta. Det har jag med eftersom jag inte har sex med någon av dem. Jag tycker det är otroligt sorgligt men har på något sett förlikat mig med det. Min man skulle bli otroligt sårad om jag hade sex med den andre mannen (som han känner till).
Hoppas att du får en fin jul :)