• Mollan

Vill ni ta en titt på detta??

Det jag agerar på är att du till lunch och middag verkar köra någon slags lågkolhydratkost, men till frukost och mellanmål äter du snabba kolhydrater i form av juice, russin etc. Hur tänker du där?

• Mollan

Jag förstår ändå inte varför du ska späka dig på lunch och middag och unna dig på frukost, mellanmål och framför tv'n. Juice, russin och glass hör inte ihop med viktminskning - punkt slut. Ät hellre en apelsin till frukost (jo, det är nyttigare än juice). Russin och glass tycker jag du ska skippa helt. Sockret i russin går ju rakt ut i blodet! Man äter russin när man fjällvandrar och springer maraton - inte när man vill gå ner i vikt!

• Mollan
    Lillalila skrev 2013-01-31 18:46:38 följande:
    Varför alla utropstecken och ilska i ditt inlägg? Kan man inte vara lite mer ödmjuk när man vill komma med råd? Jag har lättare att ta till mig råd då i alla fall... 

Oj, jag är inte arg! (Utropstecken igen!) Du får väl prova ett tag och äta som du tänkt dig så ser du ju om det fungerar. Är du väldigt tjock så kommer du säkert gå ner även på den där dieten. Om det är några skönhetskilon däremot så lär det nog bli svårt. Det är ju mycket svårare att tappa i vikt om man redan är normalviktig, men det vet du säkert redan.
  • Mollan
    Lillalila skrev 2013-01-31 19:52:11 följande:
    Ok, lätt att tolka fel när man pratar i skrift Ja, det är ca 9 kilo jag vill gå ner, kan kanske kalla det skönhetskilon.. Men jag skall ju träna också så det borde väl göra sitt? 

Jag kan ju bara se till mig själv. Jag är 174 cm och väger runt 68 kg. Jag måste bara jättestrikt för att komma ner till 65 och med juice och russin går det absolut inte, tyvärr.... Jag tränar hårt ca 5 ggr/v.
Svar på tråden Vill ni ta en titt på detta??