• mammacita

Bra appar för 2-åring

Hej!
    Som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon har tips på bra appar för vår lilla 2-åring?
    Tacksam för alla tips och råd!   

• Svar på tråden Bra appar för 2-åring
  • dec2010

Tackar för tipsen. Min tvååring vill mest se traktorer på youtube..

Kittysayshello samt peekaboo gillar han dock.

• Coxia

22 månader
    Bamba, pizza, glass, post, hamburgare
    Tocca spelen, hela serien. Här är monsters klara favoriten.
    Pussel 123 allt från plopppussel till flerabitars
    play with Fred
    Seek and find (skrattar så hon dör när bondgårdens gris pruttar fåret i ansiktet) 

Kolla pappasappar.se han recenserar mycket.  

• Coxia
    Lisa med barn skrev 2013-01-31 12:09:32 följande:
    Appar till en 2-åring? Nu skojar du väl? Läs en bok för barnet, sjung tillsammans eller spela spel. Eller vill du hellre ha mobilen som barnvakt?
    Jag tycker det är skönt att få plats med massa spel, pussel, böcker och så vidare i en sak istället för att ha ett helt skåp fullt. Men här både läser vi vanliga böcker och på ipaden det ena behöver ju inte utesluta det andra. 

de har till och med ipads på dagis  
  • Gurkan

Toca boca här är monsters kitschen, train och house poppis. Match it up, radioapan, bugs (lite svårt men det går!)

• Gbgsmamma
    figuerine skrev 2013-01-31 19:40:27 följande:
    Babblarna! Finns två sånger som min tjej älskar att spela och dansa till och så kan man interagera med alla figuerna :)

Jag får inga träffar alls när jag söker på babblarna bland iPad- appar. Vad gör jag för fel?
  • mammacita

Tusen tack för alla tips! Vi har redan laddat ner flera av apparna, hoppas Lillan blir nöjd o glad nu. Trevlig helg på er allihopa!!!

• Coxia
    figuerine skrev 2013-01-31 19:40:27 följande:
    Babblarna! Finns två sånger som min tjej älskar att spela och dansa till och så kan man interagera med alla figuerna :)
    Laddade ner den, mycket uppskattad. 

Jag kan också tipsa om svt.se två spel det ena heter tuff tuff och det andra stor och liten 
Svar på tråden Bra appar för 2-åring