Bra appar för 2-åring
Hej!
Som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon har tips på bra appar för vår lilla 2-åring?
Tacksam för alla tips och råd!
Hej!
Som rubriken lyder så undrar jag om det finns någon har tips på bra appar för vår lilla 2-åring?
Tacksam för alla tips och råd!
Stadens hjältar ,sagor och memory om olika bilar typ brandbilen , polisbilen....
Kan rekommendera Toca Boca doctor som funkar bäst på min dotter 22-23 månader av Toca boca-spelen. En annan serie spel som inte nämnts är "Tiny hands". Riktigt bra och pedagogiska spel som bygger på att barnet ska sortera efter färg, form och storlek. Sedan finns en "building" också där saker ska staplas. Olika svårighetsnivåer som de lär sig efter hand.
MiniTV är den stora favoriten här hemma, det är små kortfilmer på vardagliga saker och dottern på snart 2 älskar den. De kan se på olika djur, bebisar som äter, barn som hoppar på en studsmatta eller någon som spelar flöjt. Den sistnämda är favoriten och tittas på om och om igen.
PegPuzzlePro finns minst tre, pussel som min tjej har gillat sedan hon var två. Även Djur spel pussel kid barn av Mafooly är populärt, men även olika memory.
Passar på att tipsa om www.youtoons.se en sida som youtube. Fast barnsäkert material o massa roliga tips till barnen. Sånger, filmer osv.
Pekbok för barn (ios) älskar min 2,5 åring. Kostar 15 kr men finns en lightversion med. Men väl värda pengar. Det är en bild, man trycker på o då låter djuret, fordonet, instrumentet tillex o sen säger en svensk röst vad det var för något. Bra sätt att lära sig ord på. :)
Min dotter (hon är dock bara 15 mån så det kanske skiljer sig lite från en två-åring) gillar att läsa/lyssna/bläddra "Busiga Bebben badar", "Alla barns rätt" och "Mamma Mu"-böckerna på sin iPad. Väljer/lyssnar på sagor från CD på grekiska och musik hon gillar. Appen TicTic för att lära sig engelska är en klar favorit, med bilder och en del roliga animationer, finns även för andra språk. Lär med Nisse, Monkey Drum, TapATune och JungleBuddies (memory) väljer hon gärna oxå. Natti Natti HD, man släcker lampan åt och nattar några olika djur... charmig grafik med peka-animationer. Appar från Toca Boca - har bara deras Lite Versioner än så länge, pysslar hon oxå gärna med. Ringa upp pappa med FaceTime när hon vill är ju annars en klar fördel och med appen Skype till mor- och farföräldrarna
Fav
Hur kan ni låta era så små barn sitta och stirra in i skärmar??? Ren lathet av föräldrar att sätta en skärm i ansiktet på så små istället för att umgås med dom.
Hur kan ni låta era så små barn sitta och stirra in i skärmar??? Ren lathet av föräldrar att sätta en skärm i ansiktet på så små istället för att umgås med dom.
Skojar ni? Har ni provat stänga av " leksaker" och myst och umgås istället? Tänk hur gjorde man förr? Bara en tanke...