• Frontline

Sömnproblem 5-månaders

Alla barn går igenom olika faser och jag tror dom flesta har det likadant som er, det är bara att acceptera läget och hoppas det blir bättre snart...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Angie99 skrev 2013-01-31 12:59:48 följande:
    Jag tycker inte det känns som nått vi ska bara acceptera när det ALDRIG varit ett enda problem på 4,5 månader.
    Min åsikt är att barn skriker av en anledning och då bör man försöka hitta felet tycker jag.
    Vet att många barn sover dåligt men eftersom det börjat så här sent känns det mer som det finns en anledning.
    Som sagt det finns olika faser i livet för barn...
    Vår mellanflicka är nu 2 år hon sov massor jämt men nu för tiden ligger hon vaken i flera timmar och pratar och tjoar.
    Vår minsta är snart 8 månader och har inte sovit bra en hel natt än utan han vaknar 3-4 gånger per natt...
  • Frontline
    La Lola skrev 2013-01-31 14:09:01 följande:
    Jag har läst meningen 10 gånger nu o jag måste missförstå den.....
    Jag hänger inte med riktigt där heller...
  • Frontline
    Angie99 skrev 2013-01-31 14:59:23 följande:

Jag hoppas att ni båda förstår meningen då det är en helt vanlig svensk mening, uppbyggd på rätt sätt och allt.
    Ni kanske inte förstår mitt tankesätt?
    Barn vill ha mat - får de inte det skriker de.
    Barn vill ha sömn - får de inte det skriker de.
    Barn vill ha närhet - får de inte det skriker de.
    Barn vill ha smärtlindring - får de inte det skriker de. Osv....
    Jag är inte en av de som lite slött och nonchalant konstaterar att "barn skriker" och sen låter sitt barn gasta på.

Jo men då så då vet ju lite varför barnet skriker för så ge det då...
    Nattetid är det antagligen närhet eller mat som dom vill och det är nog detsamma på dagtid med..
Svar på tråden Sömnproblem 5-månaders