• Natulcien

Sömnproblem 5-månaders

Ja, det är en jobbig fas just runt den åldern.
    Vår son krånglade också en hel del då. Han slutade bl.a. att somna av amning, så vi fick ligga bredvid och buffa i rumpan och smeka över ryggen tills han somnade istället, vilket tog 40-60 min. i den åldern...garna sov han öht inte

Och på dagarna sov han öht inte i sängen, utan bara i rullande vagn eller i famnen, i prick 30 min. Glad

Men - det gick över efter ett par veckor, som alla andra faser... Glad

Kanske ha henne i famnen, eller ligga bredvid när hon ska somna istället för att lägga henne själv i sängen..?

• Natulcien
    Angie99 skrev 2013-01-31 17:07:00 följande:
    Jag gav henne mat nu och hon halvsomnade medan hon åt sen la jag ner henne i vagnen som vanligt för att sova vidare och då började hon skrika fast hon sov. Och fortsatte skrika och gnöla om vartannat i ca 15 minuter fast med ögonen stängda hela tiden. Det var samma sak oavsett om jag rullade vagnen eller inte. Sen tog jag upp henne. Då var hon ledsen ett tag. Har provat att lägga henne i sängen istället, eller bredvid mig men det hjälper inte.
    Har du provat att inte lägga henne ifrån dig alls när hon somnar till, utan sitta kvar med henne i famnen..?
  • Natulcien
    Angie99 skrev 2013-01-31 18:14:18 följande:
    Nej det kan jag ju göra förstås. Det innebär ju förstås att jag får sitta still i 45 minuter vilket inte är en hållbar lösning men värt ett test i alla fall. Tack för tipset, jag ska prova imorgon.
    Jag tyckte att det var en hållbar lösning för vår son, i alla fall. Jag satte mig i skönaste fåtöljen med IPad, telefon, fjärrkontroll, dryck och ev. något att äta inom räckhåll och satt och mös. Glad
    Det är så kort tid det handlar om ju. Nu är sonen drygt 2 år och vill inte sova i famnen längre. Då saknar man de där stunderna...

Men du kanske har många barn som pockar på uppmärksamhet...? Då kan det ju vara svårt att sitta still i 45 min...
Svar på tråden Sömnproblem 5-månaders