Inlägg från: violatricolor |Visa alla inlägg
  • violatricolor

Sömnproblem 5-månaders

Nattsömnen: Säger som övriga, går i faser. Vi hade en av de sämsta just runt 5 mån. Sen kom en period på två månader då hon lugnt sov hela natten (åtminstone 21-05). 04-05 tycker jag snarare är tidig morgon än natt. Sen kom en period på tre månader med långa uppvak (1-3 timmar) varje natt. Nu vid 11 mån är det 2-4 korta uppvak och jag flyttar henne från hennes säng till mig efter första uppvaket. Hur som, det kan vara precis vad som helst: frustration, separationsångest, tänder (vrider hon huvudet hit och dit?).

Runt 5 månader var hon ganska frustrerad för att hon inte lärt sig krypa/kräla än samt att hon alltid vände sig till mage, även i sömnen, och inte kunde vända tillbaka.

Dagsömnen: Låter som om ni hamnat i en skarv mellan tre och två sovpass/dag. Blir nog bättre!

• violatricolor
    Angie99 skrev 2013-02-01 14:21:26 följande:
    Mmmm...Det är nog det som stör tror jag. Stackars liten.

Kan det absolut vara, stackarn...

Kanske för tidigt med två sovpass än men du jan ju prova att tidigarelägga sovpassen och ev förkorta något om det är möjligt. Min tjej sov lite som hon ville på dagarna tills hon var fem månader men sen fick vi styra upp det (utifrån hennes behov givetvis men hon somnade så sent på kvällarna).
Svar på tråden Sömnproblem 5-månaders