• Saandraaaa

Är min mammas gamla symaskin värd nånting? Husqvarna modell 18.

Hej jag undrar om någon vet om min mammas gamla Husqvarna är värd något,
    har kollat på blocket osv men jag hittar ingen som är likadan.
    Den heter Husqvarna  modell 18.

Hittade en bild på exakta modellen som jag har, bilden är lånad från TheRealViking.com

Mvh/ Sandra Glad

• Svar på tråden Är min mammas gamla symaskin värd nånting? Husqvarna modell 18.
  • MoonFlight

Har tyvärr inget svar på din fråga men undrade lite samma sak... Av någon anledning samlar min pappa på gamla symaskiner.... Kunde han inte valt något mindre?

• Saandraaaa
    MoonFlight skrev 2013-01-31 17:17:23 följande:
    Har tyvärr inget svar på din fråga men undrade lite samma sak... Av någon anledning samlar min pappa på gamla symaskiner.... Kunde han inte valt något mindre?
    Haha Skrattande Man vill ju som inte slänga dom heller, men dom tar mycket plats.
    Har ärvt 3 bjässar, nu ska nån bort iaf :)  men snygga är dom!
  • Tygtiiger

Spara den om du syr. De gamla maskinerna syr rakt och är tunga nog att orka sy snabbt även i lite tyngre tyger, moderna maskiner är till 90% plastigt skit om man inte går upp ordentligt i prisklass. 

Krupke, we've got problems of our own!
  • Nyfikna72

Värdet är nog mest symboliskt.........mest för att de gjorts i mängder och många finns kvar

• Pimpinellan

Absolut ingenting,nån hundring kanske. Finns i ett otal upplagor,inget antikt över den alls. Inte ens betydligt äldre s.k trampmaskiner har nåt värde förrän vi pratar om de riktigt,riktigt gamla. Säljs massor-om de nu säljs vill säga!-på loppis för spottstyvrar.

Svar på tråden Är min mammas gamla symaskin värd nånting? Husqvarna modell 18.