Inlägg från: kaffeamanda |Visa alla inlägg
  • kaffeamanda

LCHF

Min man och jag har börjat äta LCHF-kost och mår mycket bättre än vi gjorde förut. Min 7-åriga dotter äter "normalt" men jag funderar på att ta bort gluten i hennes kost eftersom hon ofta blir bubblig i magen vilket jag också var innan jag åt LCHF. Nu ska vi snart börja med smakportioner till vår lilla 4-månaders och funderar på att inte ge henne spannmålsprodukter heller. Nån som har erfarenhet av barn och LCHF? Och snälla, inga förmaningar om vad farligt LCHF är för det har vi redan kommit över.

• Svar på tråden LCHF
  • kaffeamanda

Godis på lördagar kommer det nog att bli här med för 7-åringen, även om hon inte är så förtjust i godis, men hon vill ju vara som kompisarna.

Gröt till bebisen tror jag inte att det blir, funderar på vad vi ska börja med för smakportioner. Avocado, broccolipure och blomkålspure kanske?

• kaffeamanda

men hur gör man när de börjar på dagis då? där är det ju gröt, mackor och lättprodukter som gäller.

• kaffeamanda

Vädjade från början att inte få några förmaningar. Har redan kommit över det. Letar föräldrar som redan ger barn lchf. Hur gör man på dagis? Min äldsta dotter har redan börjat välja bort vissa produkter i skolan, som tur var så har vår skola två rätter att välja mellan så det går ganska bra men vi funderar ju på att försöka ta bort all gluten i hennes kost och det kaan vara lite trixigare

• kaffeamanda

Vegetarisk kost går ju att äta även med livsmedelsverkets rekommendationer och det är det skolorna ska följa. Tyvärr så är ju livsmedelsverket fylld med gamla stofiler. Hoppas att det inte tar allt för lång tid innan de ändrar rekommendationerna. Vissa där verkar ju tycka att socialstyrelsens gamla uppmaning om att äta 6-8 skivor bröd fortfarande ska gälla.

Svar på tråden LCHF