Effekter av att löpning?
jag ska börja träna och äta hälsosammare. Planerar att jogga 3 gånger i veckan. Vilka fysiska resultat kan jag vänta mig? tappar man huvudsakligen i vikt av att löpträna?
jag ska börja träna och äta hälsosammare. Planerar att jogga 3 gånger i veckan. Vilka fysiska resultat kan jag vänta mig? tappar man huvudsakligen i vikt av att löpträna?
Tack för svaret! jag har förstått att det inte går att äta hur mycket som helst enbart för att jag börjar träna. Men jag har redan börjat äta mer hälsosamt och kommer fortsätta med det, så jag kommer antagligen tappa i vikt.
Men jag vill gärna veta lite mer vad som händer med kroppen. Kommer mina muskler förändras? T ex kommer låren att bli större eller mindre? Vad händer med rumpan, blir den fastare av löpning?
Det gäller ju fortfarande träning, så det är helt okej med OT!
Jag har tränat förut men då var jag aldrig särskilt resultatsinriktad. Mitt mål nu är att få fastare muskler och bli mindre, utan att tappa mina kurvor. Tidigare när jag har tränat på gym så är det rumpan som har varit svårast att träna. Det känns som att inget ger något, inte ens utfall och knäböj. Men det kanske bara gäller att sätta på mer vikter!
Ja smaken är som baken! Har kommit fram till att löpning är den roligaste och bästa träningen för mig :) Men tack för tipset om hopprep! Det har jag tidigare funderat på att skaffa, måste göra det nu när jag ska börja träna på allvar. Kommer bli en bra uppvärmning istället för att promenera som jag annars har gjort inför träning.