Hur blev det sen?
Hur lång tid kämpade ni med äktenskapet efter en längre otrohetsaffär innan ni fick en bra relation igen alternativt gav upp och skiljde er? När brukar vägvalet komma i genomsnitt?
Hur lång tid kämpade ni med äktenskapet efter en längre otrohetsaffär innan ni fick en bra relation igen alternativt gav upp och skiljde er? När brukar vägvalet komma i genomsnitt?
För mig tog det ungefär 2 år, och då hann vi ändå göra slut en gång också. Det var dock inte en längre affär,det hade jag nog inte kunnat eller velat förlåta. Men jag är extremt långsint också. Jag tror också att det inte handlar så mycket om tid som om hur man hanterar det. Att undvika ämnet, dra sig undan och inte visa sina känslor eller delge sina tankar är ett garanterat sätt att få det att ta en evighet. För mig var det snarare ett avgörande gräl/diskussion som blev vändpunkten och den hade lika gärna kunnat komma ett och ett halvt år tidigare eller tio år senare.
Är du nöjd nu med ditt äktenskap? Litar du på din partner nu?
Jag tycker att det är så svårt att komma vidare när de tar sån tid! Vi har kämpat i ett år nu och jag funderar ofta på att ge upp- är det verkligen värt det? Vad väntar mig i livet om jag bara slutar kämpa och låter det bli som det blir"- kanske blir mitt liv mycket bättre i längden...
Min man hade en affär i 6 månader.
Vi kämpar fortfarande, 15 år med olika affärer. Det går inte bra. Det blir aldrig riktigt bra. Men jag är för svag för att ta mig ur. Eller hoppas och tror att det ändå kan bli bra någongång.
Jag skulle väl säga att jag är nöjdare än på väldigt länge i alla fall, och att jag nu vet att det är han jag vill ha, trots allt. Jag tror också på att jag är den HAN vill ha, men kan fortfarande få totala osäkerhetsanfall. Skillnaden är väl att jag inte längre ger efter för dem utan liksom struntar i det och låter det gå över, går och kramar på honom istället för att dra mig undan. Sen har jag nog inte kommit till en punkt där jag litar på honom helt i det avseendet att det aldrig kommer att upprepas. Jag vet att han behöver väldigt mycket bekräftelse och är väldigt känslostyrd vilket är egenskaper som ändå innebär en risk. Han skulle inte inleda en affär eller så, men han skulle kunna begå ett misstag till på fyllan och villan, om den omständigheterna uppstår. Det är något som jag fortfarande inte riktigt vet hur jag ska handskas med.
Jag litar alltså på att han verkligen älskar mig, vill vara med mig och tycker att jag är "finast" (det är klart att han kan se att Megan Fox är snyggare än jag, men det är inte det jag menar), men jag litar inte hundra procent på att han aldrig kommer att klanta sig igen. Hans pajjiga självkänsla har liksom inte direkt med mig att göra, även om han såklart blir mer "sårbar" om vi har det lite knackigt. Men i stort sett är det hans problem.
Jag funderade också väldigt mycket på att ge upp, och vi gjorde ju det ett tag också. Ibland har jag tänkt att det jag arbetar på ändå aldrig har funnits på riktigt och sådär, jag har varit RIKTIGT under isen, under väldigt lång tid. Men jag vet inte, jag tror att man ändå kommer till en punkt där saker och ting kanske ställs på sin spets, så var det för mig i alla fall.
Sluta gnäll! Ni har valt att förlåta otrohet och då förtjänar man att bli bedragen också. Ni har ju accepterat att era parker är otrogna så varför gnälla?!
Hur går det TS?
Jag fick veta om min mans otrohet för 4 månader sedan. Vi är nog i en smekmånadsperiod men det blir lättare för varje vecka som går. Vi går på FR och har pratar om otroheten i princip varje vecka. Vi har bestämt oss för att fortsätta vårt äktenskap nu i alla fall. Maken har lagt det här bakom sig men jag mår känslomässigt, fysiskt och psykiskt inte bra men kämpar på. 4 månader är ingenting, det kommer att ta tid säger FR och precis som
Anonym (A) så tar det längre tid för mig eftersom maken förnekat, drar sig undan, lägger locket på och då finns mina frågor kvar.
Varför fortsätta? Finns faktist flera män än mig som aldrig skulle bedra er kvinnor! Ni är värda bättre
Det har gått ca åtta månader sedan jag kom på min sambo. Han hade bedragit mig i två år, fast de kunde bara ses på somrarna då hon bor utomlands, under resten av året hade de haft sporadisk mailkontakt.
Det blir långsamt allt bättre även om jag vissa dagar kan bli väldigt ledsen över att han valde att göra mig så illa. Fast i hans värld så skyddade han mig genom att inte berätta, hans sätt att härda ut i vad han gjorde mot mig, hjärnan ställer verkligen till spratt ibland.
Vi går i FR, egen terapi och jobbar stenhårt på att vara sanna mot varandra hela tiden.