• Pastell1983

Hur hade ni gjort? Pergotime+många ägg

Äter min andra pergo-omgång och ska på vul på tisdag. Förra gången hade jag 2 äggblåsor och fick köra på, men det fanns även endel mindre. Jag verkar rätt lättstimulerad med andra ord och är rädd att det ska vara 3 stycken nu på tisdag och få sexförbud. Samtidigt tänker jag, det tog ju sig inte med 2 ägg, då är väll inte chansen så stor att det blir 3 helt plötsligt? Hade ni kört på ändå och hoppats att en, eller två fäster?

Ni som varit i situationen, hur har ni gjort?  Nu vet jag ju inte alls hur det ligger till och förhoppningsvis slipper jag fundera över det här...men tänker ändå

• Svar på tråden Hur hade ni gjort? Pergotime+många ägg
  • ToK

Hade vi försökt länge och vi haft svårt att bli gravida hade jag lätt kört. Det lär ju vara större chans att något ägg fäster ju fler som finns. Visst, alla kanske fäster men det kan ju lika gärna bara vara 1 eller inget!

• Pastell1983

Ja eftersom vi har försökt så länge och det var 2 förra gången utan att det tog sig känns det som man borde chansa ändå. Men samtidigt, om det visar sig att man är gravid och det blev tre, vad sjutton säger man till läkaren som gav sexförbud. ?

Somsagt, vet ju inte än hur det ligger till men jag tänker i förväg hur det KAN bli framförhållning....he he

• Försöker

Upp till 3 ägg så hade jag kört. 4 = nej. Glad Vi diskuterade samma sak och kom fram till det. Och smärtgränsen för oss går vid trillingar. Tvillingar är väl mest ett plus för vi tänker inte göra om allt det här fler ggr. Flört

• Pastell1983
    Försöker skrev 2013-02-02 17:01:52 följande:
    Upp till 3 ägg så hade jag kört. 4 = nej. Glad Vi diskuterade samma sak och kom fram till det. Och smärtgränsen för oss går vid trillingar. Tvillingar är väl mest ett plus för vi tänker inte göra om allt det här fler ggr. Flört
    Flört ja jag tror vi kommer resonera samma.
     Med tanke på att jag hade stark äl även pergofria månaden är jag somsagt rädd för att det blir 3 ägg....men då kanske man äntligen kan tänkas bli gravid med en bebbe.
  • Försöker

Läkaren vill inte du ska hoppa Pergon en mån då och troligtvis utveckla ett ägg ändå? Så du inte blir överstimulerad av att ha hormonet kvar i kroppen? Fast nu äter du ju redan... Drömmer Men till 3 kuren?

• Anonym

Men samlagsförbudet vid fler äggblåsor än två handlar ju inte bara om flerbördsproblematiken. Det handlar om att man kan bli väldigt sjuk om man är överstimulerad och sedan blir gravid. Man kan få så mycket vätska i buken att lungorna får svårt att få plats. 

• Pastell1983
    Försöker skrev 2013-02-02 17:26:19 följande:
    Läkaren vill inte du ska hoppa Pergon en mån då och troligtvis utveckla ett ägg ändå? Så du inte blir överstimulerad av att ha hormonet kvar i kroppen? Fast nu äter du ju redan... Drömmer Men till 3 kuren?
    Jo jag hoppade en månad nu i januari Effekten satt tydligen kvar för fick stark äl som jag kände, känner aldrig av äl annars
  • Pastell1983
    Anonym skrev 2013-02-02 17:37:34 följande:
    Men samlagsförbudet vid fler äggblåsor än två handlar ju inte bara om flerbördsproblematiken. Det handlar om att man kan bli väldigt sjuk om man är överstimulerad och sedan blir gravid. Man kan få så mycket vätska i buken att lungorna får svårt att få plats. 
    Fast kan man verkligen bli så pass överstimulerad av 3 ägg? Det är ju jättevanligt vid IVF att få ut betydligt fler? Är inte överstimuleringen något med förstora äggstockar? Eller blir det så automatiskt om man har många ägg ?
  • Försöker
    Anonym skrev 2013-02-02 17:37:34 följande:
    Fast ev överstimulering sker väl under ÄL? Och är den så extrem som du beskriver så lär de ju tömma buken på vätska? Vår läkare framställde flerbörd som problemet och om man får vätska i buken så tömmer man ut det.

Pastell - Jo, just det, det gjorde du ju! Glad Vilken tablettdag är du på eller hade du ätit klart?
  • Pastell1983

Försöker: Jag tar sista tabletten imorgon vilken dag är du på nu?

Svar på tråden Hur hade ni gjort? Pergotime+många ägg