Kenize skrev 2013-02-02 19:39:12 följande:
Vi fick sexförbud under en av pergokurerna, tror det var tre eller fyra mogna ägg plus ett par till lite mindre. Vi tänkte följa förbudet men i slutändan kunde vi inte riktigt hålla oss. Hade försökt länge och haft två ägg tidigare kurer utan att lyckas. Men jag måste erkänna att jag blev lite nervös efteråt och det var många "tänk om" tankar som snurrade. Vi kände oss lite dumma som inte följt vår läkares råd då vi var väl medvetna om alla risker det kunde innebära, både med överstimulering och flerbarnsbörd, men längtan efter att få barn var starkare (den är svår att styra den där längtan) och vi hade ju inte lyckats trotts flera ägg tidigare.
Kan inte säga vad jag tycker ni ska göra, men jag var ganska svettig fram till bim den månaden och hade vi lyckats hade jag nog varit det fram tills första vul också.
Jag blev inte gravid med hjälp av pergon men vi lyckades senare med ivf. Var nära att bli överstimulerad där med. Fick minska medicinen och fick ut rätt många ägg, 27 st. Var på gränsen att de inte ville sätta tillbaka ett embryo sen men allt gick bra och nu har vi en månad kvar till bf. :)
Håller alla tummar för er alla att ni lyckas snart och slipper bli överstimulerade. :)
Stort grattis till kommande bebis

Härligt att ni lyckades vid ivf:en!