• Pastell1983

Hur hade ni gjort? Pergotime+många ägg

Äter min andra pergo-omgång och ska på vul på tisdag. Förra gången hade jag 2 äggblåsor och fick köra på, men det fanns även endel mindre. Jag verkar rätt lättstimulerad med andra ord och är rädd att det ska vara 3 stycken nu på tisdag och få sexförbud. Samtidigt tänker jag, det tog ju sig inte med 2 ägg, då är väll inte chansen så stor att det blir 3 helt plötsligt? Hade ni kört på ändå och hoppats att en, eller två fäster?

Ni som varit i situationen, hur har ni gjort?  Nu vet jag ju inte alls hur det ligger till och förhoppningsvis slipper jag fundera över det här...men tänker ändå

• Svar på tråden Hur hade ni gjort? Pergotime+många ägg
  • Pastell1983

Ja eftersom vi har försökt så länge och det var 2 förra gången utan att det tog sig känns det som man borde chansa ändå. Men samtidigt, om det visar sig att man är gravid och det blev tre, vad sjutton säger man till läkaren som gav sexförbud. ?

Somsagt, vet ju inte än hur det ligger till men jag tänker i förväg hur det KAN bli framförhållning....he he

• Pastell1983
    Försöker skrev 2013-02-02 17:01:52 följande:
    Upp till 3 ägg så hade jag kört. 4 = nej. Glad Vi diskuterade samma sak och kom fram till det. Och smärtgränsen för oss går vid trillingar. Tvillingar är väl mest ett plus för vi tänker inte göra om allt det här fler ggr. Flört
    Flört ja jag tror vi kommer resonera samma.
     Med tanke på att jag hade stark äl även pergofria månaden är jag somsagt rädd för att det blir 3 ägg....men då kanske man äntligen kan tänkas bli gravid med en bebbe.
  • Pastell1983
    Försöker skrev 2013-02-02 17:26:19 följande:
    Läkaren vill inte du ska hoppa Pergon en mån då och troligtvis utveckla ett ägg ändå? Så du inte blir överstimulerad av att ha hormonet kvar i kroppen? Fast nu äter du ju redan... Drömmer Men till 3 kuren?
    Jo jag hoppade en månad nu i januari Effekten satt tydligen kvar för fick stark äl som jag kände, känner aldrig av äl annars
  • Pastell1983
    Anonym skrev 2013-02-02 17:37:34 följande:
    Men samlagsförbudet vid fler äggblåsor än två handlar ju inte bara om flerbördsproblematiken. Det handlar om att man kan bli väldigt sjuk om man är överstimulerad och sedan blir gravid. Man kan få så mycket vätska i buken att lungorna får svårt att få plats. 
    Fast kan man verkligen bli så pass överstimulerad av 3 ägg? Det är ju jättevanligt vid IVF att få ut betydligt fler? Är inte överstimuleringen något med förstora äggstockar? Eller blir det så automatiskt om man har många ägg ?
  • Pastell1983

Försöker: Jag tar sista tabletten imorgon vilken dag är du på nu?

• Pastell1983

Försöker: Just ja...spääännande! Håller mina tummar

• Pastell1983

Oj vad ni skrivit inlägg sen jag läste sist.

Alltså, nej, jag har förmodligen ingen pco, och läkarna tror jag har normal äl. Blodproverna visar det. Fick först diagnosen pco i maj förra året, men den hade "försvunnit" sedan och överläkaren sa senare att jag INTE har pco. Samma sak har hänt en nära familjemedlem till mig och hon blev gravid med pergo.
    Jag vet att pergo inte ökar chanserna direkt om man har egen äl. Men jag vet inte hur jag har och inte har...så lika bra att prova.

Gravid har jag varit, med samme man, så läkarna tror att vi kommer bli gravida. Det tar bara lite tid. Har det funkat en gång kan det funka igen. Annars blir det väll ivf.

• Pastell1983

Däremot KÄNNER jag min äl vid pergo  ( o månaden efter), det gör jag aldrig annars.

• Pastell1983

Nej det är lurigt det här med pco. Jag har gjort flera vul tidigare i andra syften och aldrig fått höra jag har pco. Men som jag förstår det är det inget läkarna säger eller behöver berätta vid vanliga undersökningar, då pco ändå är en form av normaläggstock och det är bara när man försökt bli gravid och det inte funkar som det kan vara ett problem. Men jag har ägglossning i stort sätt som vanligt så det kvittar ju om jag har pco eller inte känner jag. De senaste vulen jag gjort har visat på inga pco äggstockar, har sett det själv och det är utfört av olika läkare varav en överläkare som verkar kunna sin sak. Så jag antar jag INTE har pco

• Pastell1983
    Försöker skrev 2013-02-02 19:15:49 följande:
    Håller tummarna för dig i vilket fall som helst! {#emotions_dlg.flower}

Fast jag fattar fortfarande inte hur din PCO kan ha "försvunnit", då det ju är en äggstockstyp man föds med. Men det där har vi ju funderat över förut. Och inte blev vi klokare. Glad Och det viktiga är ju att du inte bedöms ha det nu! Kanske hade läkaren fel som gav dig den diagnosen. Oavsett så hoppas vi att Pergo ger resultat för dig!
    Ja jag vet inte heller men somsagt, en nära familjemedlem har varit med om exakt samma sak och det är INTE samma läkare vi gått till eller sjukhus. Hon bor inte här Jag antar jag aldrig haft pco och första läkaren är slarvig bara.
  • Pastell1983
    Försöker skrev 2013-02-02 19:23:45 följande:
    Hehe, jag jag tror ju hellre på den teorin än att din PCO skulle ha "försvunnit". Före det är ju liksom ganska omöjligt. Såvida du inte släpper iväg 20 ägg åt gången... Flört 
    Klart att jag gör Cool
  • Pastell1983
    Kenize skrev 2013-02-02 19:39:12 följande:
    Vi fick sexförbud under en av pergokurerna, tror det var tre eller fyra mogna ägg plus ett par till lite mindre. Vi tänkte följa förbudet men i slutändan kunde vi inte riktigt hålla oss. Hade försökt länge och haft två ägg tidigare kurer utan att lyckas. Men jag måste erkänna att jag blev lite nervös efteråt och det var många "tänk om" tankar som snurrade. Vi kände oss lite dumma som inte följt vår läkares råd då vi var väl medvetna om alla risker det kunde innebära, både med överstimulering och flerbarnsbörd, men längtan efter att få barn var starkare (den är svår att styra den där längtan) och vi hade ju inte lyckats trotts flera ägg tidigare.
    Kan inte säga vad jag tycker ni ska göra, men jag var ganska svettig fram till bim den månaden och hade vi lyckats hade jag nog varit det fram tills första vul också.
    Jag blev inte gravid med hjälp av pergon men vi lyckades senare med ivf. Var nära att bli överstimulerad där med. Fick minska medicinen och fick ut rätt många ägg, 27 st. Var på gränsen att de inte ville sätta tillbaka ett embryo sen men allt gick bra och nu har vi en månad kvar till bf. :)

Håller alla tummar för er alla att ni lyckas snart och slipper bli överstimulerade. :)
    Stort grattis till kommande bebis Härligt att ni lyckades vid ivf:en!
  • Pastell1983

Behöver inte fundera över denna frågan ,det var bara en stor äggblåsa denna gången och massor av mindre Känns bra.

Svar på tråden Hur hade ni gjort? Pergotime+många ägg