Fördomar mot bisexuella?
Förstår inte.. Bisexuella kvinnor verkar ju vara det nya hetero.
Jag tror problemet är ordet "sex". De allra flesta är heterosexuella. De dras emotionellt/relationellt till personer av andra könet. De tänder också sexuellt på personer av andra könet. Det viktigaste för alla hetero är däremot inte det sexuella utan relationen kvinna-man. När homo och bi pratar så handlar det väldigt ofta om sexet. För en hetero så ser man världen som relationer kvinna-man men homo och bi verkar mest prata om sex med personer av samma kön.
Mitt tips till alla homo och bi är att sluta prata sex och börja prata relationer. Det handlar inte om rätten att få hålla i handen eller hångla på café utan om att få leva tillsammans med den PERSON man vill. Gör man det så kan man hitta gemensamma saker att prata om. Jag kan tänka mig att jag som man kan ha en hel del utbyte av att prata med en kvinna som lever med en kvinna om hur det är. Förhoppningsvis skulle hon få ut något av det också. Samma gäller såklart för en hetero kvinna som pratar med en man som lever med en man.
Däremot har jag hittat en ny grupp bisexuella. Det är ug-bin, undergivna kvinnor som egentligen är mest intresserade av sex med kvinnor om det finns en man som bestämmer att de ska ha det.