Inlägg från: jashrinah |Visa alla inlägg
  • jashrinah

Observationer på IKEA !

igår var jag på ikea i 7 h , hann med att ser en hel del roligheter men också
    en del som gjorde mig fruktansvärt äcklad ! 

såg en pappa som stod och bytte blöja på sin bebis , i en av "VISNINGS LÄGENHETERNA"  han hade helt enkelt lagt upp ungen på ett visningsexemplar av ett skötbord , kunde inte låta bli att bli lite äcklad , för han hade liksom inte lagt någon egen handduk /skötmatta eller filt över visnings exemplaret :O !  såg en rolig tant som stod och frågade alla som kom ut från toaletten om dem hade tvättat händerna ! superkul haha xD hon var säker 80-90 år ! 
    sedan när vi satt och åt på restaurangen kunde jag inte låta bli att bli mäkta irriterad över alla som låter sina barn springa omkring och skrika och leka super vilda lekar inne i restaurangen !  vore inte en målarbok eller liknande lämpligare underhållning för barnen inne i restaurangen än jaga och kull ....
  • jashrinah
    Anonym (kul) skrev 2013-02-03 12:50:16 följande:
    Nej, jag nöjer mig med att HANDLA! 
    hahaha en eloge till dig som lyckas gå igenom ett helt ikea varuhus utan att titta ! 
  • jashrinah
    Vickan I skrev 2013-02-03 14:32:28 följande:
    Ikea Barkarby- står i lååång kö för att betala. Hör tissel och tassel av andra och vänder mig om för att se vad som står på. I en annan kö står en mamma och pratar i mobiltelefon. Framför sig har hon en kundvagn som det står (på knä) en ca 4 år gammal pojke i. Han lyfter mammans tröja och håller hennes ena bröst som en jättemacka med båda händerna och ammar sig själv?! Andra får Anna sina barn hur länge de vill, men kändes fel där och då.
    :O holy crap ! 
  • jashrinah
    frökenelisabeth skrev 2013-02-03 14:48:32 följande:

Det finns andra länder där det är helt normalt att låta barnen kissa på golvet i tex en kassakö om de behöver. Rätt ofräscht tycker vi, men på andra ställen är det bara så man gör.
    vilka länder då !? 
  • jashrinah
    frökenelisabeth skrev 2013-02-03 15:28:55 följande:

Har iaf sett det flera gånger i Kina.
    alltså i varuhus och inte i små affärer med stampat jordgolv :O ? 
  • jashrinah
    MammaHela skrev 2013-02-04 13:11:50 följande:
    Min kusin som bodde i Kina under ca 1 år berättade att folk spottade och kissade på golvet inne i affärer om de behövde. Det var inte alls ovanligt.
    och där ströks kina från måste besöka listan ^^
  • jashrinah
    Kimmelim skrev 2013-02-04 16:33:52 följande:
    För några år sedan gick jag inne på IKEA Kållered och framför mig går en pappa och hans son på ca 5-6 år. Pojken hade tydligen sprungit iväg emellanåt för pappan höll fast pojkens arm medan han tryckte med sin andra hand mot pojkens hals, som ett straff. Pojken hade jätteont och var gråtfärdig och bad om att få bli släppt men så gick de ganska länge. Jag, höggravid och full av hormoner, gick efter dem och blodet i mig kokade. När pappan sedan ger pojken en örfil så får jag nog och exploderar så jag går fram till pappa och smäller till honom i ansiktet och säger riktigt argt att han inte ska röra sin son på det viset igen. SÅÅÅÅ arg jag var!!!
    bra gjort ! 
  • jashrinah
    Anonym skrev 2013-02-04 16:44:13 följande:
    Moget.
    var väll bra gjort , skulle inte du reagerat om någon slog sitt barn framför dig !? :O 
  • jashrinah
    irriducbili skrev 2013-02-04 16:53:18 följande:

Varför måste du posta anonymt? Du kan inboxa mig om du inte vill ta det här.
    Ps. Jag har inte anmält dig
    vissa saker är lite för privata annars :P 
  • jashrinah
    Smecker skrev 2013-02-04 17:06:40 följande:

Bara för att någon anmält ditt inlägg så blir du inte automatiskt av med anonymiteten. Anmälan granskas av en moderator, uppenbarligen har moderatorn ansett att du gjort fel i det här fallet och därför straffat dig genom att ta bort möjligheten för dig att vara anonym. Orsak och verkan, du vet. Dessutom skall modereringen inte avhandlas i trådar, så jag misstänker att du snart får ett brev till i inboxen från moderator.
    ja jag fick det men där stod det att jag hade skrivit det som jag hade citerat ! :( 
    jag hade skrivit att dem skulle sluta käfta i min tråd och starta en egen om dem ville bråka ? 
Svar på tråden Observationer på IKEA !