Inlägg från: Frontline |Visa alla inlägg
  • Frontline

Observationer på IKEA !

Mest irriterande är ju att man måste gå på varenda gång i hela butiken från att man har kommit in tills man kommer till kassan.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    Anonym skrev 2013-02-03 12:51:44 följande:
    Inte då! Den rutinerade ikeabesökaren vet var genvägarna finns.
    Jo på mitt lokala Ikea ja, men det händer att man åker nån annanstans ibland och då får man ha med sig matsäck för att ha under tiden man ska hitta ut igen

Värst var nog Ikea i Kalmar vi hade bestämt oss för att bara gå in till deras restaurang och äta och vi fick gå igenom precis hela Ikea innan vi kom fram och det tog säkert 20 minuter Rynkar på näsan
  • Frontline
    riboflavin skrev 2013-02-03 12:55:15 följande:

Sist vi handlade på IKEA så såg jag en förälder som lät ett barn kissa i ett hörn på "spara och förvara", personalen hann fram före mig som tur var.     
    WTF säg att du skojar?
    Fast tyvärr finns det ju idioter till allt så jag är ju inte förvånad...
  • Frontline
    Vickan I skrev 2013-02-03 14:32:28 följande:
    Ikea Barkarby- står i lååång kö för att betala. Hör tissel och tassel av andra och vänder mig om för att se vad som står på. I en annan kö står en mamma och pratar i mobiltelefon. Framför sig har hon en kundvagn som det står (på knä) en ca 4 år gammal pojke i. Han lyfter mammans tröja och håller hennes ena bröst som en jättemacka med båda händerna och ammar sig själv?! Andra får Anna sina barn hur länge de vill, men kändes fel där och då.
    Nä du kan inte mena allvar, säg att du inte gör det Kräks
  • Frontline
    Anonym (Bäckebol) skrev 2013-02-03 18:20:46 följande:
    3. I en av visningslägenheterna låg en tvåbarnsfamilj nerbäddade i en dubbelsäng. Mamman verkade ligga och amma bebisen och pappan och tvååringen låg under ett täcke och kollade på film i Iphonen.
    Var det dom som hade lägenheten eller var det spekulanter?
    Det är ju lika idiotiskt båda 2 alltså men man undrar ju om det var spekulanter varför pappan och barnet kröp ner med för,  Eller varför pappan och 2 åring ska vara med överhuvudtaget för...
  • Frontline
    Gevieve skrev 2013-02-03 18:38:35 följande:
    Det var nog en visningslägenhet i IKEA som menades... :)
    Det var det säkert ja jag fattade fel
  • Frontline

Jag inser att jag antingen bara springer in hämtar det jag ska ha och sen ut igen eller annars är jag blind och går i andra tankar, för jag ser aldrig nåt roligt på Ikea Rynkar på näsan

• Frontline
    Anonym (orolig) skrev 2013-02-04 00:52:11 följande:
    har en tråkig upplevelse att dela med mig av:
    På IKEA Älmhult står personalen i lekrummet och sms:ar/ är inne på fb från sina iPhones...
     Inte så bra när man passar barn kanske. Jag skulle inte lämna mina barn i lekrummet där i alla fall.
    Är väl inte så jefla farligt,  i lekrummet på vårt Ikea är det ju ett rum med med stora fönster ut och dörrar som är stängda så barnen kommer ju direkt ingenstans sen är det ju från 3 års ålder med andra ord inga småbarn som klarar av att sitta och leka med lego, läsa eller vad dom nu gör...
  • Frontline
    Anonym (ehh) skrev 2013-02-04 21:34:41 följande:
    Är man lite klipsk så lär man sig genvägarna efter en två tre gånger.
    Då kan man enkelt hoppa mellan olika avdelningar utan problem.

Att folk verkligen tror att man måste gå genom hela varuhuset.
    Mitt närmsta Ikea är inga problem där hittar jag alla bra vägar att gå, men vi har för skojs skull kikat in på Ikea lite varstans i Sverige och det har känts som om man går i en labyrint och att ha med sig lite färdkost innan beger sig in i det är ingen dum idé
  • Frontline
    Angels skrev 2013-02-04 22:46:55 följande:
    Är väl därför det brukar vara en restaurang i mitten av varuhuset och "korvkiosk" i slutet. För att folk inte ska hitta svälta ihjäl.
    Lite så är det nog, sängavdelningen i anslutning med så man kan vila i 5

• Frontline
    Anonym (----------) skrev 2013-02-05 10:03:20 följande:
    Ironi kallas det... Ta inte allt så bokstavligt.. Är inte jag som skrev det inlägget men jag förstod att det var ironiskt skrivet..
    Ja det luktade ironi lång väg, men det är svårt att förmedla det på nätet ibland så det bästa är ju att lägga till några smiley då brukar det gå hem
Svar på tråden Observationer på IKEA !