• Anonym

Observationer på IKEA !

De senaste 4 ggr det senaste året jag varit på ikea har jag sett folk jag är bekant med men inte alls har lust och träffa :-/ känns ju lagom roligt och försöka ta en liten omväg innan de hinner se en eftersom man känner en viss risk för att de ska börja fråga en massa om sånt man inte har lust och prata om

Annars har väl inte gjorts några spännande observationer  

• Anonym
    Anonym skrev 2013-02-03 19:54:42 följande:
    Tack
    men vad dänker du med?? du skriver "ni" som tar våra svenska traditioner - det om något är rasistiskt. det är svenskarna själv som har gjort beslut om tex svenska nationalsången
  • Anonym
    Anonym (-.-) skrev 2013-02-03 20:07:33 följande:

Ja i tex Tunisien finns flera kyrkor i landet trots att alla tunisier är muslimer. Fortsätt med ikea nu!

Förresten vilka är ni? Negrerna? Blattarna? Muslimerna? Katolikerna? Buddisterna? Just såna som ser det som vi och dom är de som gör samhället så uppdelat och svårt för "dom" att komma in i svenska samhället.
    Men  ge dig nu. Jag kommer själv från ett land i Afrika och vi har Kyrkor för det är ett Kristet land men den diskussionen hör inte hemma här! Ta det i en annan tråd! Starta en tråd om du vill diskutera det! Det är OT.
  • Anonym
    Harmagedon skrev 2013-02-03 20:56:47 följande:
    Jag är lika förvånad varje gång jag tvingat iväg mig till Ikea och ser människor som verkar gilla att vara där. De spankulerar omkring, hela familjer, och klämmer och känner på grejer, går mot strömmen och mest förvånande av allt är att de sätter sig och myser i restaurangen.

Vi är en sån familj.

Vi älskar IKEA!

Det händer titt som tätt när man frågar barnen vad de vill göra att de nämner IKEA innan leklans och simhallen, ha ha ha!    
  • Anonym
    flisan222 skrev 2013-02-03 22:49:01 följande:
    Inte inne på IKEA men utanför en sen kväll när jag och sambon var ute och åkte kom det en bäver som verkade ha bråttom  
    Trodde först det var en megaråtta och höll på att svimma innan sambon fick mig att titta och se att det var en bäver. Han gick hela parkeringen och sen vidare under e4an och sen ut i en liten plaskpöl där det var fullt med bäverhyddor och gnagda träd. Han gick så målmedvetet så det känns som han ofta var på kvällspromenad utanför IKEA  
  • Anonym
    Honungssmulan skrev 2013-02-03 19:07:34 följande:
    Tror inte hon valde att skrika utan att det var panikreaktionen över det inträffade.
    såg du tuttarna? om alla såg kanske hennes man måste skilja sig från henne pga skammen.
  • Anonym
    Kina79 skrev 2013-02-04 00:19:17 följande:

Japp, de kissar sina barn lite var som helst här i Kina På golvet, i visnignstoaletterna innan de låste dem, i papperskorgarna m.m.
    eh vart var du nånstans. Jag är uppvuxen i shanghai, har bara sett bönder göra det på gator. Aldrig sett nån göra det i en affär. Det är inte tillåtet göra det på gator heller, man kan få möte när man ens spottar utomhus, fast bönderna vet ju inte bättre.
  • Anonym
    Kina79 skrev 2013-02-04 01:08:03 följande:

Jag tog ett foto i min gamla telefon bara för tre veckor sedan när en pappa/morfar/fattar kissade en 1 1/2-2 år gammal pojke på golvet på Walmart. Och för nån månad sen gick en mormor/armod ut från sportaffären, in i gallerian/köpcentret och lät barnet kissa på golvet.....ca 10 meter därifrån var ingången till toaletterna. JAg bor i Shenzhen btw
    då borde du sagt till dem, eller till vakterna. för jag tror inte det är tillåtet. bra att de lär sig då
  • Anonym

En gång för många år sen när jag besökte Ikea så hade jag på mig en röd pikétröja. Det här var på den tiden personalen hade... ja, röda tröjor.

En efter en började fråga mig om hjälp och jag förstod inte varför men jag försökte hjälpa bäst jag kunde. Speciellt en tant var ganska ohövlig och tittade inte ens på mig när hon frågade om hjälp, en stund senare kom hon fram igen på samma sätt och frågade nåt. Då sa jag tillslut att -Ja, jag vet inte tyvärr, jag jobbar inte här. Och då(!) för första gången tittade hon mig i ögonen och hasplade ur sig en ursäkt.

Sista gången jag hade en röd tröja på Ikea...

• Anonym

Ingen observation men en händelse..

Nybliven mamma (barnet var ca 6 mån) och vi går på tag det själv-lagret då en unge står och vevar med en pinne av något slag, han är precis på väg att drösa in i min barnvagn med mitt barn sovandes i, något man gärna vill att de ska fortsätta med om de precis somnat.

Då fångar jag upp han i armen, inte alls hårt, säger nåt i stil med att man får akta andra, inte alls otrevlig.

Han springer till sin mamma som haft noll koll men det påstår hon när hon kommer ångandes.

När vi ska gå ut genom kassorna blockerar hon vår väg och vill ha mitt namn osv för att anmäla mig.

Jag får be personalen att ta bort henne. När vi ska gå ut genom dörrarna så kommer hon fram igen, denna gång med en snubbe och hon har då ringt sin bror som ju är advokat och bla bla.. Jag skickar ut barnvagnen med mormor så barnet inte ska skadas på nåt vis för ut kom vi inte. Var precis på väg att tillkalla väktare men då gav de sig, dock fick jag knuffa mig ut för killen blockerade vägen delvis ändå.

Helt sjukt.

Svar på tråden Observationer på IKEA !