Anonym (Lena) skrev 2013-02-04 20:44:02 följande:
Jo men det kan ju knappast vara bästa skor att gå runt i på en skitig gräsplan förstår om man har högklackat på fest
eller så men ute så här på en bilträffs marknad jag fattar det inte .
Hur en 13 cm klack skulle va bekvämare än en platt sko förstår jag inte
Nej, jag förstår att du inte förstår och däri ligger hela dit problem skulle jag säga. Eftersom du själv inte kan förstå att ett par högklackade skor kan vara bekväma än ett par skor utan klack, oavsett underlag så kommer du att aldrig att fatta att andra kan tycka att ett par högklackade skor kan vara det bekvämaste de satt på sina fötter. Men så är det, du tycker att höga klackar är något som bara ska användas till fest och antagligen kommer du hem efter en festkväll med blåsor och trasiga fötter, medan din vän som använder klackar nu och då vad det verkar som inte har några som helst problem med klackhöjden.
Kan man gå i ett par högklackade skor så är det inte konstigare eller olämpligare än ett par platta ballerinor eller ett par gympadojjor om du tycker att det hade varit en lämpligare fotbeklädnad för en marknad eller lerig bilträff.
Jag hade inte haft några som helst problem att knata runt på en lerig bilträff i mina 13 cm klackar, eller en hel dag på en marknad...