Hej Dulcinea!
Vad härligt att höra att du är gravid igen, stort grattis! Skönt att ni inte lät rädslan ta över utan att ni vågade skaffa en till. Risken är ju så minimal att det skulle hända något igen. Det kan det inte göra helt enkelt! Jag och min sambo har pratat mycket om att skaffa en till och vi har också kommit fram till att vi måste våga. Vi vill ju så gärna ha en bebis och vi vill ju att Nils ska få ett litet syskon till.
Det har varit och är oerhört skönt att vi har vår lilla kille när vi går igenom detta. Han är ju ljusglimten i våra liv och det är han som har gjort att vi orkar gå vidare och kan blicka framåt. Sen vill man ju absolut inte att ens barn ska behöva gå igenom nåt sådant här. Han har som tur är fixat detta bra. Vet inte vad jag hade gjort om han
hade brutit ihop. Jag förstår att det var väldigt tufft för er, lätt att bara lägga sig ner och dra täcket över huvudet. Tur att din sambo hade barn, även om det inte är dina. Har ni fått veta varför bebisen dog i magen?
Ebba somnade in dagen innan hon skulle bli 6 månader. Hon va ju i en så härlig ålder, otroligt glad och positiv liten tjej som älskade att ha folk omkring sig och som gärna ville stå i centrum. Kan inte fatta att hon är borta! Stod häromdagen och stuvade undan alla hennes saker och kläder. Det hann bli en hel del. Tyvärr va det mycket hon inte hann använda. Vet inte vad vi ska göra med allt men vi sparar det och så får vi se sen. Förhoppningsvis får vi fler barn och kanske vill vi använda något av Ebbas saker, jag vet inte. Hur har ni gjort med det som ni han köpa till er lilla bebis? Tänker ni att bebisen i magen ska få använda det? Ska ni ha samma vagn? Jag vet inte alls hur man tänkter och det finns väl inget rätt eller fel heller. Vagnen som vi har har ju både nils och Ebba haft, kanske vill man att en ny bebis ska ligga där i eller så kanske man blir för mkt påmind om Ebba. Det är så mycket tankar och frågor som snurrat i huvudet men det finns ju oftast inga svar. Nu är det ju ganska längesen ni förlorade ert barn, hur har ni gjort för att gå vidare? Tar gärna emot förslag.
Ta hand om dig och magen!
Kramar