• Anonym (TS)

Par med snygg tjej och ful/fet kille

Om ser ett par där tjejen är snygg, smal, har stil, välvårdad. Men killen däremot är lönfet, flintskallig, slarviga kläder med dålig passform, ser ca 5-10 år äldre ut. Skulle ni tycka de ser ut att inte passa ihop? Skulle ni undra varför de är ihop?

• Svar på tråden Par med snygg tjej och ful/fet kille
  • Anonym
    Anonym skrev 2013-02-06 00:39:47 följande:

På mina erfarenheter kanske? Vad jag ser? Vad jag hör/läser, precis som alla andra.

Oftast är det ful kille-snygg tjej eller ful man - snygg kvinna.

Det är oftast vad jag ser. Det är lite av en klyscha. 

Instämmer. Är själv ful kvinna och är så jäävla trött på att folk säger att det är lätt för tjejer att hitta partners. Det stämmer bara för snygga tjejer.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Man) skrev 2013-02-06 09:13:45 följande:
    Själv kan man bara konstatera att det är tur att man inte har en flickvän som anser att "jag är minsann en tiopoängare" eller "jag är så jävla het". Som att det skulle vara fakta och inte en subjektiv åsikt...
    Finns många självklara fall oxå. Det är de vi pratar om.
  • Furstinna

Skulle nog tro att han va rik alternativt att det va något fel på henne..

• Miss Blue

Skulle inte ens reagera på det.

• Anonym (Man)
    Anonym (TS) skrev 2013-02-06 10:30:50 följande:
    Finns många självklara fall oxå. Det är de vi pratar om.
    Självklart att man lätt kan se att tjejen är mycket snyggare än killen, visst.

Självklart att alla tycker att en visst tjej är tiopoängare eller "sjukt het", nej verkligen inte.

Jag har också fått höra att jag skulle vara så snygg osv av olika personer, men jag är ju inte så dum att jag tar det som en fastställd sanning för det. 

• Anonym (jadå)

Skulle inte tänka någonting alls. Förmodligen skulle jag inte ens reflektera över det. Och skulle jag mot förmodan tänka något skulle jag tänka att dom älskar varandra för den dom är. Att dom ser bortanför utseendet.

• Anonym (Gabby)

Jag och min man har kalltats "skönheten och odjuret" och en idiot till bekant sa när vi började dejta att det aldrig skulle hålla eftersom vi spelar i så olika ligor. Jag är alltså ansedd som snygg och det är inte min man. Men just eftersom jag av nån lycklig genetisk slump har fått ett fördelaktigt utseende så vet jag hur lite det betyder. Jag har inte gjort något för att vara snygg, det är ingen bedrift och säger inget om min person. Min man är den roligaste, tryggaste människa jag träffat och dessutom har han inte fokuserat på mitt utseende som tidigare killar gjort. Med tidigare killar kunde jag vara osäker på om de var med mig för att de gillade min personlighet eller om de bara ville ha något snyggt på armen liksom... Min man ger mig komplimanger för att jag är smart och rolig, nästan aldrig för mitt utseende. Utseendet är verkligen sekundärt, vi kommer alla bli grå och rynkiga och då har jag hellre en genuin, rolig, härlig man vid min sida än en fd. adonis :)

• Anonym
    Anonym (Gabby) skrev 2013-02-06 10:55:33 följande:
    Jag och min man har kalltats "skönheten och odjuret" och en idiot till bekant sa när vi började dejta att det aldrig skulle hålla eftersom vi spelar i så olika ligor. Jag är alltså ansedd som snygg och det är inte min man. Men just eftersom jag av nån lycklig genetisk slump har fått ett fördelaktigt utseende så vet jag hur lite det betyder.
    Just det håller jag inte med om... snarare förstår du inte hur mycket det betyder! Men om du menar att det inte behöver betyda något om hur man är som människa håller jag med dig.
  • Anonym
    Anonym (Gabby) skrev 2013-02-06 10:55:33 följande:
    Jag och min man har kalltats "skönheten och odjuret" och en idiot till bekant sa när vi började dejta att det aldrig skulle hålla eftersom vi spelar i så olika ligor. Jag är alltså ansedd som snygg och det är inte min man. Men just eftersom jag av nån lycklig genetisk slump har fått ett fördelaktigt utseende så vet jag hur lite det betyder. Jag har inte gjort något för att vara snygg, det är ingen bedrift och säger inget om min person. Min man är den roligaste, tryggaste människa jag träffat och dessutom har han inte fokuserat på mitt utseende som tidigare killar gjort. Med tidigare killar kunde jag vara osäker på om de var med mig för att de gillade min personlighet eller om de bara ville ha något snyggt på armen liksom... Min man ger mig komplimanger för att jag är smart och rolig, nästan aldrig för mitt utseende. Utseendet är verkligen sekundärt, vi kommer alla bli grå och rynkiga och då har jag hellre en genuin, rolig, härlig man vid min sida än en fd. adonis :)
    Varför är han inte med en ful kvinna då om han inte bryr sig om utseende? Väldigt märkligt att dessa fula män inte kan se insidan som snygga kvinnor gör för dem...
Svar på tråden Par med snygg tjej och ful/fet kille