• Chockocola

    Jag är en lycklig mormor? Hur har ni mormödrar och farmödrar det?

    Min dotter med son bor bara 5 min med bil från mej. Jag är där ganska ofta, bara det passar min dotter och mej. Spenderar gärna min lediga tid med mitt barnbarn, hos mej, hos dom, har honom hos mej på natten. Jag ber själv om det. Jag jobbar heltid, 5-skift, så det tar ju en hel del tid, men är däremot ledig ibland.

    Vi åker iväg på olika ställen, fikar här o där. Jag är bara nyfiken hur ofta ni träffar era barnbarn, hur ofta sover dom över hos er? Ber ni att få ha dom?

    Bara nyfiken 

  • Svar på tråden Jag är en lycklig mormor? Hur har ni mormödrar och farmödrar det?
  • Sandmoln

    Vi har turen att ha en mormor till våran son som även hon bor fem minuter ifrån. Vi träffas så ofta vi kan, dock jobbar alla heltid. Min son älskar sin mormor över allt annat och det beror på att hon ger honom av sin tid. Fredagar om både jag och min man jobbar sent hämtar mormor på förskolan och då börjar deras fredagsmys. Ibland åker de och simmar eller så åker de hem och myser. Då han ofta sover över på fredagen hos mormor åker vi över på lördagen för att umgås och äta middag tillsammans. Det händer ganska ofta att han vill stanna kvar till på söndag och antingen sover även vi över eller så kommer vi tillbaka på söndagen. Min sons mormor, min mamma betyder allt för oss! Senast igår kom hon över på middag efter jobbet. Super att bo så nära varandra.

  • Chockocola

    Ah va mysigt. Precis så vill man ha det. Tur att det är ömsesidigt. Jag jobbar ju oxå heltid, men när jag har honom så ger jag oxå allt. Såklart att hemmet får vänta;) Har en sambo (inte barnets morfar) Och dom gillar varandra med, som tur är. 

    Barnet är bara 18 mån så han är lite förliten för vissa saker, men vi gör saker som passar honom. Ska bli kul sen att Tex gå på bio, liseberg, universeum.   

    Ja det är perfekt att bo nära varandra, kan bli lite mer spontant då. Det är det mysigaste som finns när han sover över. Det är verkligen livets efterrättHjärta   

  • straw2008

    Vi har farmor o farfar 5 min ifrån men de har aldrig velat komma till oss. Vi tycker att det är deras tur att komma till oss nu då vi har det "jobbigt" redan som det är, jobbar båda heltid o har 2 små barn osv. Men nää då sitter de hellre hemma tyvärr, åker vi inte till dom så ses vi alltså inte alls.


    I kinamockaskogen.....
  • liza

    Håller verkligen med dig om att det bästa som finns är att få vara med sitt barnbarn! Min dotter och 3-åriga son bor ca 20 min biltur bort. Ja jag ber ofta om att få "passa" honom och gärna att han sover över, har ett jobb med flextid så det fungerar utmärkt. På helgerna hittar vi ofta på saker som att tex åka till badhuset eller bara åka o fika någonstans. Känns som ett privilegium att få ha en så nära kontakt med sitt barnbarn, jag kan inte förstå dom som inte tar vara på den tiden , för mig är det guld värt!! Träffar honom så mycket jag bara hinner.Är så kul när man träffas och han strålar av glädje och säger " jag älskar dig mommo" kan det finnas något bättre!?

  • Chockocola
    straw2008 skrev 2013-02-06 14:52:20 följande:
    Vi har farmor o farfar 5 min ifrån men de har aldrig velat komma till oss. Vi tycker att det är deras tur att komma till oss nu då vi har det "jobbigt" redan som det är, jobbar båda heltid o har 2 små barn osv. Men nää då sitter de hellre hemma tyvärr, åker vi inte till dom så ses vi alltså inte alls.

    Tråkigt:((
  • Chockocola
    liza skrev 2013-03-11 14:24:15 följande:
    Håller verkligen med dig om att det bästa som finns är att få vara med sitt barnbarn! Min dotter och 3-åriga son bor ca 20 min biltur bort. Ja jag ber ofta om att få "passa" honom och gärna att han sover över, har ett jobb med flextid så det fungerar utmärkt. På helgerna hittar vi ofta på saker som att tex åka till badhuset eller bara åka o fika någonstans. Känns som ett privilegium att få ha en så nära kontakt med sitt barnbarn, jag kan inte förstå dom som inte tar vara på den tiden , för mig är det guld värt!! Träffar honom så mycket jag bara hinner.Är så kul när man träffas och han strålar av glädje och säger " jag älskar dig mommo" kan det finnas något bättre!?

    Myyys!! Har oxå ett flexibelt jobb, så har honom så ofta jag kan. Jag bara längtar så han blir liite större så man kan göra lite mer "riktiga" saker med honom.
    Hade honom natten till idag, och jag sover brevid honom, det är så mysigt. Han vaknade halv sex, la honom på min arm, sen låg han där o småprata för sig själv:)

    Sa till min dotter idag att jag gärna tar honom imon natt oxå, får hoppas på det bästa. Lillplutten är verkligen det bästa som hänt, iaf på 24 år:))   
Svar på tråden Jag är en lycklig mormor? Hur har ni mormödrar och farmödrar det?