• kgv

    Hur många missfall har du fått?

    I Sverige klassas det som missfall fram till vecka 21+6. Dagen därpå, 22+0, är det enligt lag ett barn.

    Berätta gärna i vilken/vilka veckor.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många missfall har du fått?
  • Lilia

    Många som får missfall vet inte om det ens. Så det är omöjligt att säga. Har man ovanligt riklig mens en månad kan det i själva verket vara ett missfall.

  • Grynet2010
    Grynet2010 skrev 2013-04-04 23:01:44 följande:
    9 missed aborted har jag bakom mig 6 av dom va i veckorna 7-9 och dom 2 sista va med tvillingar den ena tvillingens hjärta slutade slå i v8 och den andra tvillingen i v12,. Vi hade dom första 6 missed aborted innan våran   minsta son som föddes juli 2010, sen tvillingarna innan dottern som föddes aug 2010.... Sen har jag en son som är född 2001 men skulle fått ett syskon 2004 men fick ett missfall i v 5 så det blir alltså 9 missed aborted och 1 vanligt missfall..
    2012 är dottern född va nog lite skärrad när jag skrev :/...  Ojoj hur har man överlevt allt det här egentligen :(
  • Miew

    Hm, massor av mitt inlägg försvann. Jag har haft 5 missfall, varav ett var med tvillingar. Jag har dock 3 barn som är födda 02, 04

  • nordan1

    Två. Första i v.7- oplanerat gravid för två år sedan. Det andra kom i måndags i vecka 5, efter 3 bebisförsök. Är nu i fasen då jag tror att jag accepterar att det är kroppens och naturens sätt att stöta bort ett foster som inte mådde bra, men kan inte hjälpa att tänka att det kan ha varit mitt fel för att det är dålig kvalite på mina ägg eller för att jag blir straffad av högre makter för mina synder på nåt sätt. Men alla ni starka kvinnor som gått igenom flera missfall, och du som höll ditt barn i famnen i vecka 13... jag beundrar er och har en enorm respekt för er som varit med om detta. Det är era historier som stärker mig på min fortsatta väg mot en liten bebis.

  • Furtuna

    Ma v 19 (hade varit dött i 9 veckor men såg de först på ultraljudet i vecka 19 så hur ska man räkna?), Mf 11+6, mf 6+2, barn som föddes friskt, ma v 3? Va på vul i vecka 5 o då syntes de inte, återkom tre gånger innan de va konstaterat på vul att de inte växte o de va dags att ta ut de :( men i kö för fertilitetsutredning för syskon ska där bli, jag ger mig inte.. 2014 blir ett bra år, hoppas alla som vill lyckas

Svar på tråden Hur många missfall har du fått?