Kan man spåra ngn via en emailadress?
Om jag mailar till någon från ett helt vanligt e-mailkonto, ex.vis passagen eller gmail kan den jag mailar med få fram mitt namn, adress personnr, telefonnr eller ngt annat utifrån min mailadress???
Om jag mailar till någon från ett helt vanligt e-mailkonto, ex.vis passagen eller gmail kan den jag mailar med få fram mitt namn, adress personnr, telefonnr eller ngt annat utifrån min mailadress???
Det beror ju på hur din mail är...
Har du en som heter kalle.johansson@hotmail.com så kan man ju iaf lista ut vad du heter..
Annars är det väl bara ditt IP nummer som man kan få tag i men det har man ingen nytta av så länge du inte gör nåt brottsligt som kan ge mer en 2 år i fängelse...
Nej, jag har inte mitt för- och efternamn som mailadress.... Jag har inte gjort ngt brottsligt, haha!
I första läget får man bara fram ditt IP-nummer. Sedan är ju frågan om du har fast IP-nummer eller om du har ett dynamiskt IP-nummer. Med hjälp av IP-nummret får man med hjälp av en knappryckning fram vem din internetleverantör är. Men att sedan få fram vem du är dvs namn, adress, bostadsadress o personnummer är betydligt svårare.
Heejsan alla! Jag har blivit lurad när jag beställde ett par skor på nätet, banken sökte upp IP adressen och de visade sig vara bluff, inge sko företag där inte... men dem skickar från ett gmail till mig att leveranser kommer osv. Jag har IP som visar vart den kmr ifrån men inte vem det är som skriver och vem som har företaget? Hur gör jag för att få ut Namnet osv från IP adress och deras mail för de allt jag har. Svara gärna snabbt!!! :D Ska få dit hela företaget!!!!
Vill ha ditt telefon nummer i Sverige kram Gittan
Jag har tyvärr ingen aning men blir ju galet nyfiken hur som helst.