• Frontline

Kan man spåra ngn via en emailadress?

Det beror ju på hur din mail är...

Har du en som heter kalle.johansson@hotmail.com så kan man ju iaf lista ut vad du heter..

Annars är det väl bara ditt IP nummer som man kan få tag i men det har man ingen nytta av så länge du inte gör nåt brottsligt som kan ge mer en 2 år i fängelse...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    begrundaren skrev 2013-02-07 22:03:55 följande:
    Ip nr. Vad säger det? Det berättar ju bara vilken operatör du har, och allra högst den som har tagit emot din din ansökan på abonnemang. Men då får den personen leta genom en hel jävlas databas, innan de hittar just dig!

Och det är nog oftast bara i "kriminella fall", att man gör sådana eftersökningar.
    Jo men polisen kan ju plocka fram det via IP om det är nåt brottsligt som ger mer en 2 års fängelse, så har jag fattat det...
  • Frontline
    Regnig måndag skrev 2013-02-08 08:28:51 följande:
    Nej plisen kan inte plcka fram någonting.

Såhär är det: först polisanmäler man ett möjligt brott, polisen inleder förundersökning och åklagaren beslutar om att röja personuppgifterna bakom IPt. Detta beslut skickas till ISP som därefter möjligen kan plocka fram uppgifterna.
    Jag hade hoppats på att du fattade vad jag menade, men visst polisen i sig kan inte få ut ett namn på ett ip utan det måste vara en anmälan till polisen först för att sen gå vidare.

Men vi som anmälare kontaktar ju polisen och ingen mer, det var lite så jag menade..
Svar på tråden Kan man spåra ngn via en emailadress?