• Binary

Kan man spåra ngn via en emailadress?

begrundaren skrev 2013-02-07 22:03:55 följande:
    Ip nr. Vad säger det? Det berättar ju bara vilken operatör du har, och allra högst den som har tagit emot din din ansökan på abonnemang. Men då får den personen leta genom en hel jävlas databas, innan de hittar just dig!

Och det är nog oftast bara i "kriminella fall", att man gör sådana eftersökningar.
    nja.. sanning med modifikation. Vissa av oss har LIR status och har således helt egna IPnummerserier. Om man gör ett whoisuppslag på de ipnummer jag använder professionellt så kommer mitt riktiga namn upp.
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Binary
    Carrie skrev 2013-03-05 21:17:37 följande:
    Ok, det här fattar jag inget alls av....
    Vad är LIR-status?
    Vad är whoisuppslag? 
    Att man ar en LIR innebar att man ager en en egen ipnummerserie via RIPE har i europa. dvs att ipnummer x.x.x.1 till x.x.x.255 ar mina att anvanda som jag vill internationellt (nej, det gar inte langre att kopa dylika adresser da ipv4adresserna ar slut)

Ett whois uppslag err en sorts kontroll som man normalt gor pa domannamn, men det fungerar aven pa ipnummer.  testa pa tillexempel whois.loopia.se eller whois.net

gor ett uppslag po familjeliv.se som domannamn sa far du reda pa vem som ager det 
    sextankar.nu - En mans tankar om sex
  • Binary
    Rastanderts skrev 2013-11-19 19:44:28 följande:
    Heejsan alla! Jag har blivit lurad när jag beställde ett par skor på nätet, banken sökte upp IP adressen och de visade sig vara bluff, inge sko företag där inte... men dem skickar från ett gmail till mig att leveranser kommer osv. Jag har IP som visar vart den kmr ifrån men inte vem det är som skriver och vem som har företaget? Hur gör jag för att få ut Namnet osv från IP adress och deras mail för de allt jag har. Svara gärna snabbt!!! :D Ska få dit hela företaget!!!! 
    det får du inte, kort och gott.

För det första, om det skickas från en gmail skickas det via servrar som troligen inte ens står i sverige, vilket gör att svenskt rättsväsende inte kan få fram uppgifterna. Vart har du fått ipnummer från? Om du hittat det i mailet, så är det troligen mailserverns ip som du ser.

Får jag fråga, vad är det för ett ipnummer?
    sextankar.nu - En mans tankar om sex forum.sextankar.nu för öppet forum
Svar på tråden Kan man spåra ngn via en emailadress?