9 månaders bebis...50/50?
Jag och min föredetta har sedan 1 månad separerat och nu har vi en dotter som är 9 månader.
Det som hör till saken är att han har arbetat extremt mycket och inte varit delaktig alls under tiden som vi varit tillsammans. Jag har fått lämna lägenheten på morgonarna när hon vaknat på helgerna och promenerat med henne i timmar så att fadern kunnat gå upp vid 12-13 på lördag söndag och han nattade henne första gången när hon var 6 månader.
NU är han en ny människa och han kräver att hon ska vara lika mycket hos honom som hos mig, då jag ammar henne så har vi nu hamnat i en konflikt eftersom jag menar på att det kanske inte är så bra att hon är borta ifrån mig jättelänge.
Men jag är glad att han visar ett intresse och jag vet att vår dotter kommer att gynnas utav det! Men jag har fått gå med på hans villkor, han har tagit henne i 4 dgr och jag har fått pumpa hemma. I början så märktes ingenting då hon och jag bott mycket hos mormor under tiden vi var tillsammans för att få hjälp med avlastning MEN nu sist när hon kom tillbaka så var hon hysterisk, hon ville inte amma, hon ville inte äta, hon var orolig och fy vad jag led med henne. Hon sover inte heller bra på nätterna längre utan vaknar hela tiden och är orolig.
Vi ska på samarbetssamtal snart hos familjerätten...
Hur ska man tänka kring ett barn som är så liten som 9 månader?
Jag pratade med BUP och dem menade på att 2 dgr MAX ifrån mig eftersom hon ammas och hon måste ha någonslags trygg punkt. Men då sa min föredetta direkt att hon då får va 2 dgr hos mig, 2 hos honom för det är hans rätt som pappa att ha henne lika mkt då vi har gemensam vårdnad.
Jag känner en stark oro då han bara pratar om hans rätt som pappa och eftersom jag ser hur vår dotter börjar påverkas av det hela..
Bah...det här är så himla jobbigt.
Vart kan jag vända mig?
Vi har redan talat med socialen då jag var tvugnen att anmäla honom för olaga hot och då blev dem per automatik inkopplade men dem sa bara att vi skulle vänta tills vi talat med famlijerätten..
Så det är bara att vänta som gäller?