Inlägg från: Millini |Visa alla inlägg
  • Millini

30 utvalda 2013!

Här är en till som fått paket! Helt otippat, och vilket paket - lilla julafton!
    Jag är 30 (31 i vår), gift, har en son som blir 3 i sommar, och har utan lycka försökt att producera ett litet syskon i ungefär 1,5 år.
    Ska försöka förstå mig på testerna imorrn, idag har jag fullt upp med magsjuk son med ögoninflammation...

• Millini

Här kom en fyra dagar försenad mens imorse... Tufft som alltid, ljusningen denna gång blev att få trycka igång monitorn... Så lets get this show on the road.

• Millini

Demajbebis: Ånej, vilken miss! Hoppas du hinner få den innan du "behöver" den... Du får använda ägglossningstesten så länge annars...

Något annat:

Ni som redan har barn och nu försöker göra syskon, har era första barn varit "svåra att få till"?

Vi försökte ett år innan jag blev gravid med min son. Och nu är vi inne på ett och ett halvt års försök med nummer två, utan framsteg... Hade hoppats att min kropp skulle ha lärt sig vad den skulle göra, men icke...

Om två dagar får jag börja kissa... Spännande! Det verkar som att flera stycken redan fått koll på att ägglossningen inte alls är när man tror, så vi får väl se...

• Millini

Godmorgon! (trasslet och alla andra morgonpigga)

Jo, har provat ägglossningstest sen i somras, några billiga från en sida på nätet. De har varit svåra att tyda så risken finns att de stjälpt mer än hjälpt... Har en app i mobilen också, men den verkar ha fel för det mesta. Ser fram emot att se vad clearblue kan göra...

Hoppas ni får syskon snabbare än vi, vi har fått se vår "familjeplanering" gå om intet och nu försöker jag intala mig att jag inte bryr mig om hur många år det blir mellan barnen...

Vi verkar vara många från Stockholmsområdet i gruppen, får se till att plussa samtidigt så kan vi ha en clearbluebebisträff (tänk vilken pr det vore...) :-P

• Millini

Med kärlek:

Min man känner lite likadant... Han har inget emot att ha sex vid ägglossningen, han vill ju också gärna ha bebis. Men han önskar att jag skulle vilja även andra tider under månaden, bara av lust. Jag känner dock inte att jag kan uppbåda lust så det "räcker", utan fokuserar på att vilja när det iaf finns en chans att bli gravid... 1,5 års försök har gjort det hela till något av en fabrik...

Hoppas på att fabriken producerar snart...

• Millini

Dag 11 och fortfarande låg fertilitet... När började ni andra komma upp i hög? Känner mig stressad fast jag vet att jag inte kan göra något...

• Millini

Blev äntligen hög fertilitet på dag 14, så här har det sexats dag 14 och 15. Idag kanske paus för att inte alldeles köra slut på små simmare...

Är i valet och kvalet precis som du Gosis - men har du glad gubbe så tycker jag du ska satsa på en gång till!

Vi besökte Sophiahemmets fertilitetsmottagning igår. Ska inleda utredning. Så nu ska jag på blodprov och undersökning och maken producera i burk... Om jag inte blir gravid nu! Förra barnet blev till efter att vi bokat tid för utredning...

Usch, nu blev jag hoppfull igen, hoppet är tungt att bära. Hoppas ni som väntar på mens inte får nån och vi som väntar på ägglossning får riktigt rediga!

• Millini
    esiol skrev 2013-02-28 12:05:31 följande:
    Väntar själv fortfarande på mensen för att kunna sätta igång... Någon som haft problem med monitorn på någon sätt som kan förhandstipsa om headsupvarningar?

Inga problem med monitorn men jag startade min för tidigt, första "lilla" mensdagen. Man ska starta när mensen verkligen kommer igång. Men det visste du säkert redan...

Hoppas den kommer igång snart (eller helst inte alls förstås...)
  • Millini

Kul med nya i gruppen! Hoppas plus-turen håller i sig från era föregångare...

Själv väntar jag på mens till helgen, känner efter hela tiden och deppar redan i förväg... Usch. Den där tiden varje månad. Fy fan.

Svar på tråden 30 utvalda 2013!