• Pau

30 utvalda 2013!

Hej på er!
    Nu har vi oxå fått packet, lite smått förvånad när det kom måste jag säga. Tillhör inte dom som försökt spciellt länge egentligen. Kul och spännande =)

Jag är iaf 26 (snart 27) pluggar till behandlingspedagog och sambon min är 27. Väntat och längtat o 5 år innan jag verkligen kände sig redop så nu jäklar i det får vi hoppas att det blir en liten bäbis för oss snart =)

• Pau
    Spirello skrev 2013-02-14 13:41:56 följande:

Har precis fått positivt på ÄL-test. Hoppas att vi kan baka en liten alla hjärtans bebis :) 

Ha en underbar alla hjärtans dag tjejer!   

Hoppas Hoppas det tar sig :)

Ha en fin dag!
  • Pau

Hej på er! Hoppas ni alla har en fin helg

Jag börjar bli fundersam på om det är ett litet livet i magen min. Har inte kommit igång med monitorn ännu (kom efter äl och tänkte att då drar jag igång när jag vet om det blivit något). Jag mår illa typ varje gång jag ätit, trött, metal smak i munnen och kaffet smakar apa (älskar kaffe) vad tror ni? Själv känner jag att det kanske är för tidigt med symptom? 6 dagar kvar till beräknad mens, ägglossning för ca 10 dagar sedan.

Hoppas det går framåt för er alla och att det blir många plus i gruppen

• Pau
    Jeeeenny skrev 2013-02-17 15:53:07 följande:
    Spännande! Hoppas du får ett fint plus inom några dagar

Ja, hoppas hoppas väntan är lika jobbig varje månad...
  • Pau
    Med kärlek skrev 2013-02-17 17:16:23 följande:
    Pau; när började du märka dessa symptom? Har just haft äl och väntar spänt på att få upptäcks symptom.. Något annat? Ökade flytningar? Mensvärk? Synligare ådror? Lycka till!!

Det har blivit värre under helgen, speciellt illamåendet. Brösten värker lite men inte mer än vanligt innan mens, har annorlunda flytningar lite mer än vanligt. Mensvärk är jag van vid att ha, har ibland så ont så jag inte kan stå upp men nu är det mer molande liksom...inte huggen som jag brukar ha annars.

Hoppas du får känna symptom snart
  • Pau
    grodis skrev 2013-02-18 10:51:42 följande:
    Hej på er!

Jag kände mig hopplöst besviken i morse när jag gjorde ägglossningstest och tänkte att jag inte får någon ägglossning den här månaden heller Gråter
    Men nu börjar jag få ont i äggstockarna och känna av symptomen som jag brukar få.
    Känner mig lite mer hoppfull och förhoppningsvis får jag ägglossning imorgon eller inom dom närmaste dagarna Drömmer
    Hur går det för er andra?
    Håller tummarna för dig! :)

Jag har inte kommit igång med monitorn och så då jag haft äl när jag fick hem grejerna så kommer köra igång i helgen om mensen bestämmer sig för att komma vilket jag inte hoppas.

Har lite olika konstiga symptom som jag inte känner igen och idag 5 dagar innan beröknad mens gjorde jag ett nytt äl test för skoj skull som visade positivt...vet inte hur detta ska tolkas men det återstår att se.

Lycka till! :)
  • Pau
    grodis skrev 2013-02-18 11:04:36 följande:
    Tack! :)

Men vad spännande!
    Antingen så har du ägglossning eller så kanske du är gravid.
    Vissa kan ju få utslag på ägglossningstestet när dom är gravida.
    Har du en regelbunden menstruationscykel i vanliga fall?
    Håller tummen stenhårt på att du är gravid! :)

Jag blir tokig på den här eviga väntan.
    Väntan på ägglossning, väntan på mens, väntan på graviditetstecken, väntan på komma igång på ny cykel osv
    Försöker att inte tänka så mycket på det men det är lättare sagt än gjort när man drömmer om att bli gravid :)

Känns väldigt spännande även om jag är inställd på att jag inte är gravid, den ständiga besvikelsen varje månad tar kål på mig. Jag hade ett superstarkt positivt utslag den 6 februari så tror ägglossningen skedde då men man kan aldrig vara säker. Har regelbunden menstrationscykel och min mens kommer typ exakt på dag med +/- en dag. Hoppas verkligen att det blir ett plus denna gången.

Förstår att du blir tokig. Väntan på ÄL väntan på mens, väntan på symptom och föklaring på vad allt som händre i kroppen betyder. Man blir lite smått knäpp av att vilja bli gravid har jag kommit på ;)

Har ni försökt länge?

• Pau
    Stassa skrev 2013-02-18 11:27:15 följande:
    Jag har inte heller hunnit använda min monitor ännu, och jag hoppas verkligen inte att jag behöver göra det heller. Jag tror att jag ska ha BIM på torsdag. Men är osäker eftersom jag inte har avnänt några ÄL-tester.

Vi ska dock resa bort över helgen. Sova över hos vänner på fredagen och hotell och bröllop på lördagen. Så oavsett om jag är med barn (och måste tacka nej till vin, och få konstiga blickar) eller har mens (sova borta med risk för att bloda ner andras lakan och sängar), så är detta inte så vältimat. Men, men det är inget att göra någonting åt. Om mensen inte har kommit på fredag morgon, så kommer jag kissa på en av min cb-digitala stickor.

Håller tummarna för dig!
  • Pau

Jag förstår inte, jag fattar inte att det e sant. Har beräknad mens på lördag men känt mig annorlunda som jag skrivit tidigare och tog ett test idag, eller tre...alla visade klart och tydligt GRAVID. Äntligen, känslan går inte att beskriva. Jag är så lycklig, chockad, förvånad...ja allt på en gång.

Svar på tråden 30 utvalda 2013!