Inlägg från: Akinna 77 |Visa alla inlägg
  • Akinna 77

30 utvalda 2013!

Ehm..har jag missat den här tråden? Eller har jag skrivit i den? Kommer inte ihåg.. Skäms Men om jag inte har skrivit förut så kommer en presentation här: 

Jag är 35 år gammal och har en snart tvåårig son. Vi försökte bli gravida i 2,5 år innan vi lyckades, den graviditeten slutade tyvärr i missfall men ett halvår efter det blev vi gravid igen och den gången resulterade graviditeten i vår fina son. Nu försöker vi få ett syskonNalle 

Jag hade max fertilitet i fredags och lördags men vi lyckades bara få till det på fredagen eftersom jag blev sjuk, så jäkla typiskt. Nu börjar den långa väntan på BIM..känns som en evighet!  

Och grattis Pau och alla andra som redan plussat! {#emotions_dlg.flower} 

• Akinna 77

Ehm..har jag missat den här tråden? Eller har jag skrivit i den? Kommer inte ihåg.. Skäms Men om jag inte har skrivit förut så kommer en presentation här: 

Jag är 35 år gammal och har en snart tvåårig son. Vi försökte bli gravida i 2,5 år innan vi lyckades, den graviditeten slutade tyvärr i missfall men ett halvår efter det blev vi gravid igen och den gången resulterade graviditeten i vår fina son. Nu försöker vi få ett syskonNalle 

Jag hade max fertilitet i fredags och lördags men vi lyckades bara få till det på fredagen eftersom jag blev sjuk, så jäkla typiskt. Nu börjar den långa väntan på BIM..känns som en evighet!  

• Akinna 77

• Akinna 77

Frajda 80: du har till dag 5 (dag 1 är dagen då du mensen kommit igång ordentligt) på dig att ställa in monitorn, håller tummarna för att den dyker upp innan dess! 

• Akinna 77

Känner som du Millini! Jag testade negativt imorse på BIM-4. Väntat med trist. Nu kan mensen gärna komma med en gång så att man kan börja om och ta nya tag. Monitorn gör det ju, än så länge, lite roligare iallafall! 

• Akinna 77

Grattis gosis! {#emotions_dlg.flower} 

Oj vad det plussas här..hoppas att vi andra också blir smittade av gravidbacillen snart!

Min mens anlände punktligt på BIM så för mig blir det att ta nya tag och ladda om. Har ställt in monitorn och väntar nu på dag 6 då det är dags att börja kissa på stickor igen..oh well.

• Akinna 77
    Spirello skrev 2013-03-17 15:08:31 följande:
    Fick precis glad gubbe på ägglossningstest. Monitorn har visat hög fertilitet i 10 dagar nu och så även i morse, gissar att den borde gå upp på max i morgon bitti. Här ska mysas och så hoppas jag på ett plus i påskägge
  • Akinna 77
    esiol skrev 2013-03-20 08:04:04 följande:
    Ni som hållt på ett tag, när ni ställde in monitorn, fick ni välja tidsintervall på monitorn eller ställer den in sig automatiskt efter klockslaget du sätter på och ställer in första mensdagen???? Tacksam för lite hjälp..... :)
    Du trycker på m-knappen tills rätt dag visar sig, om det är mensens första dag så ska det stå en 1:a i fönstret och så vidare upp till dag 5 som är sista dagen att ställa in monitorn på. Om du gör detta klockan 7 på morgonen får du automatiskt en tidsintervall på +/- 3 timmar från klockan 7. Ställer du inte den klockan 11 blir det +/- 3 timmar från klockan 11 osv. Jag satte igång min 7.45 och kan alltså testa mellan 4.45 och 10.45. 

Lycka till! Solig

• Akinna 77

Hej Pixlar, och andra som kanske vet :)

Om man inte får max, fortsätter man kissa på sticka fram till  mensen kommer då?
    Jag är på dag 15 idag utan max. Förra månaden fick jag hög redan på dag 6 och sedan max på dag 10, den här månaden fick jag hög först på dag 9 men max lyser forfarande med sin frånvaro. Har länge misstänkt att jag kanske inte har ägglossning varje månad så kanske får jag det bekräftat denna månaden..

Håller tummarna för alla som har bebisverkstad den här helgen! {#emotions_dlg.flower} 

• Akinna 77
    gabbi81 skrev 2013-03-23 21:49:12 följande:
    Har du olika längd på dina cyklar? Om du får Max Dag 16 eller senare betyder att du kommer ha en cykel på 30 dgr eller mer... 
    Hade du Max förra månaden på dag 10 så antar jag att du hade en kort cykel på 27-28 dgr?

Brukar det skilja i antal dagar eller har du regelbunden mens? Hur många dagar brukar du ha?

Får du inte max denna månaden så verkar det som om du inte haft äl.. Rynkar på näsan  Lycka till! Hoppas din äl dyker upp!!
    Mmm..min cykel varierar, oftast ligger den på 26-27 dagar men ibland kan mensen komma redan på dag 23 och någon gång har det dröjt till dag 30. Tidigaste jag har haft är dag 21. Förra månaden kom mensen på dag 26, gången innan dag 23. Jag har mens i nästan en vecka varje gång, oftast väldigt riklig de första 3-4 dagarna men även det kan variera. Det är ett av skälen till att jag misstänkt att jag nog inte har ägglossning varje månad. Det känns lite skönt att med hjälp av monitorn kanske kunna ha lite koll på detta, ger inte monitorn max vet man att ägglossning uteblev och så behöver man i alla fall inte gå och hoppas på eventuell graviditet för att sedan bli besviken när mensen kommer just den månaden. 

• Akinna 77

Demajbebis: Fy fanken vad tråkigt! *kram*

Jag hade ingen ägglossning den här månaden..och nu verkar mensen lysa med sin frånvaro också *suck*
    Det är nog dags att ringa det där samtalet till MVC som jag hela tiden skjuter upp :/  

• Akinna 77

Nu kom den äntligen! Inte ofta jag sagt det sedan vi började försöka bli gravida igen men den här månaden var det banne mig en lättnad :) Nu hoppas jag bara på ägglossning den här cykeln..

• Akinna 77
    strumpan123 skrev 2013-04-10 23:04:18 följande:
    Ja tråkigt men ja vi mår bra, vi kommer att vara bästa vänner och det känns jättebra. 
    Det var inte meningen bara och det är skönt att kunna dela sig som vänner utan drama :)

Oj vad trist! Men himla skönt att det verkar vara ett gemensamt beslut och att ni separerar som vänner. *kram*
  • Akinna 77

Grattis LillGumzan och Trasslet! {#emotions_dlg.flower}

Jag är såklart galet avundsjuk! Hoppas att turen smittar av sig på oss andra nu Drömmer

(och Trasslet, håller med..Sixten är superfint! Lätt ett namn jag hade kunnat tänka mig.)

• Akinna 77
    towerosell skrev 2013-05-06 02:19:57 följande:
    Nu har jag gått en dag över mensen. Jag har inga känningar som jag brukar ha i brösten innan mens. Men alltså jag kan. Inte vara gravid. Det känns verkligen inte så. Det känns lite i magen på mig hela tiden, men man har väl inga gravidsymtom så tidigt! Eller?!?
    Man kan känna liknande "rörelser" i magen som inför mens när man är gravid, livmodern börjar ju jobba ordentligt tidigt. Jag hade inga symptom förutom att jag blev yr när jag satt på huk eller rörde mig för fort den första tiden när jag var gravid. Inget illamående, inga ömma bröst..inget alls. Så visst kan du vara gravid! Håller tummarna stenhårt för dig Solig
  • Akinna 77
    Chili123 skrev 2013-05-06 18:00:29 följande:
    Missfall idag. Helgen blev iallafall lycklig, om man ska se något positivt...
    Å nej! Fy fan vad tråkigt. *kram*
  • Akinna 77

I dag på dag 6  påbörjade jag min fjärde omgång med monitorn. Av tre gånger har jag jaft ägglossning två, hoppas på ägglossning även denna gång. När vi blev gravida sist var det just i maj det äntligen hände så man kan ju hoppas att det är vår turmånad och att vi lyckas även denna gång :) Fast ärligt talat så har hoppet börjat sina rätt rejält..

• Akinna 77
    towerosell skrev 2013-05-11 17:30:07 följande:
    Jag tror att min kropp har gått in i någon slags stress eller nåt. Sju dagar sen jag skulle få mens. Grå graviditetstest för fyra dagar sen! Inte gravid inte. Jävla kropp! Jag känner inga mens symtom alls.
    Har du testat igen sedan dess? Du kan ju vara en låghormonare.. *håller tummarna*
Svar på tråden 30 utvalda 2013!