Inlägg från: grodis |Visa alla inlägg
  • grodis

30 utvalda 2013!

Hej på er!

Risk för att låta lite bitter men jag trodde verkligen inte att jag skulle bli en av de utvalda.
    Blev helt överlycklig när jag hämtade ut världens största paket på posten! :D
    Vad mycket vi fick :)

Lite om mig:
    Jag är född 82 och min sambo 81.
    Oktober 2012 slutade jag med p-piller men har inte lyckats blivit gravid än.
    Jag har pcos och har gått på hormonbehandling i 6 månader.
    Det visade sig att jag fick många ägg av behandlingen men har gjort ett uppehåll för att se om jag kan bli gravid ändå.
    Tydligen så sitter hormonerna i några månader efter man har slutat behandlingen.
    Spermaprovet som min sambo lämnade såg perfekt ut.
    Allt ser bra ut men jag blir ändå inte gravid.

Känns otroligt roligt att få vara med i den här gruppen och kunna stötta varandra i det här.
    Nu tändes det ett litet hopp i hopplösheten.
    Håller tummen på att vi är många som blir gravida i den här gruppen! :)

• grodis
    grodis skrev 2013-02-11 14:20:20 följande:
    Hej på er!

Risk för att låta lite bitter men jag trodde verkligen inte att jag skulle bli en av de utvalda.
    Blev helt överlycklig när jag hämtade ut världens största paket på posten! :D
    Vad mycket vi fick :)

Lite om mig:
    Jag är född 82 och min sambo 81.
    Oktober 2012 slutade jag med p-piller men har inte lyckats blivit gravid än.
    Jag har pcos och har gått på hormonbehandling i 6 månader.
    Det visade sig att jag fick många ägg av behandlingen men har gjort ett uppehåll för att se om jag kan bli gravid ändå.
    Tydligen så sitter hormonerna i några månader efter man har slutat behandlingen.
    Spermaprovet som min sambo lämnade såg perfekt ut.
    Allt ser bra ut men jag blir ändå inte gravid.

Känns otroligt roligt att få vara med i den här gruppen och kunna stötta varandra i det här.
    Nu tändes det ett litet hopp i hopplösheten.
    Håller tummen på att vi är många som blir gravida i den här gruppen! :)
    Oktober 2011 slutade jag med p-piller, inte 2012 Tungan ute
  • grodis
    Olika skrev 2013-02-11 18:58:53 följande:
    Jippie plussade 2 februari 3 dagar före Bim:) rapar å fiser som en hel kar! Om 3 dagar har jag kommit längre i graviditeten än sist. Som slutade i mf v6.. Hoppas å tror att jag blir lugnare då!:)
    Åh grattis! Skrattande
    Jag ska hålla tummen för dig att det går bra hela vägen!
    Kram
  • grodis
    Chili123 skrev 2013-02-12 23:07:29 följande:
    Men oj vilka skuldkänslor jag får nu! Vi har ju bara försökt i några månader, är unga och har oddsen med oss, känns så fel att jag blev utvald då, när andra kanske har större behov.. Får hoppas jag blir gravid fort och kan "skicka vidare" en monitor! Lycka till alla!
    Ha inte skuldkänslor!
    Ser det så här istället, tänk om du inte hade fått den här chansen att komma med i gruppen så kanske det skulle ta ännu längre tid innan ni blir gravid utan de här hjälpmedlen.
    Vi alla har en gemenskap och det är att vi vill bli gravida, då tycker jag att det inte spelar någon roll om man har försökt i nån månad eller flera år.
    Vi alla är behov av hjälp och som du skriver så finns ju möjligheten "skicka vidare" så alla har en chans att komma med gruppen, även om det inte är just nu Glad

• grodis
    Sofia 383 skrev 2013-02-14 09:11:59 följande:
    Bara bra :) själv då ?
    Det är fint med mig Glad
    MajsanGG skrev 2013-02-14 09:24:41 följande:
    Nackspärr från helvetet!! AAAAGH!!!! 

Grattis på alla Hjärta dag!! 
    Usch och fy för nackspärr.
    Hoppas att det går över!
    Ha en fin alla Hjärta dag ändå!
    egrandin skrev 2013-02-14 09:26:37 följande:
    Har den sämsta alla hjärtans dag hittills. Avlivade min äldsta hund igår :( kram till er andra så klart.
    Men fy vad sorgligt Gråter
    Skickar ett extra hjärta till dig idag då!
    Kramar Hjärta
    Forumvärd skrev 2013-02-14 09:48:18 följande:
    God morgon på er! Solig

Jag vill passa på och önska er ett stort lycka till på denna resa. Det ska bli så roligt att få följa er Solig
    Tack tack tack Kyss

• grodis
    Spirello skrev 2013-02-14 13:41:56 följande:

Har precis fått positivt på ÄL-test. Hoppas att vi kan baka en liten alla hjärtans bebis :) 

Ha en underbar alla hjärtans dag tjejer!   

Åh så spännande! Skrattande
    Jag ska hålla tummen Drömmer
    Ha en fin alla hjärtans dag du också!
  • grodis
    sawe05 skrev 2013-02-15 09:58:41 följande:
    Hej hej allihopa! Nu är jag äntligen installerad och med på denna resa, ser fram emot att få se vad som händer! Min lilla presentation, jag bor i Sthlm med min sambo som jag känt sen jag var 15 år, han friade den 121212 så nu planerar vi snart bröllop. Jag har precis börjat lärarprogrammet mot de yngre åldrarna vilket är jätte kul! Vi har försökt ett tag nu att få barn men utan resultat så jag hoppas det här paketet hjälper oss en bit på vägen! 

Använder ni några andra "kurer" som ni vill dela med er av? Jag åt rosenrot för jätte längesen, tänkte att det kunde vara värt att testa men fick så himla ont i magen hela tiden och min mens blev jätte konstig av den så vågar inte testa igen!

Lycka till alla och ha en trevlig fredag :)  
    Halloj!
    Välkommen in i gänget Glad
    Vad spännande med bröllop!
    Vi håller också på att planera bröllop, fast det blir 2014 Drömmer

Jag har köpt hem progesterAll-salva men är osäker på om jag vågar använda den då vissa kan få förlängd cykel.
    Tidigare har jag gått på en kur pergotime.
    Annars så äter jag B-vitamintillskott och folsyra.
Svar på tråden 30 utvalda 2013!