• enlitenbitkaka

Storlek 92 - när?

När hade era små storlek 92?

Vår dotter är snart 11mån och har storlek 80, både från kedjorna och Polarn o Pyret. Ca 72-73cm och 11,5kg. Fått erbjudande om att köpa skalkläder från POP i storlek 92. Finns det någon chans att hon kan ha dem i höst?
    Provade en skaljacka på henne häromdagen och tjejen i butiken tyckte storlek 80 var precis just nu, hon tyckte vi skulle köpa 86 att ha i vår.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • Svar på tråden Storlek 92 - när?
  • Mercurialis

Min yngste har nyss fyllt 3 år. Han har för någon månad sedan börjat ha storlek 92 på tröjor. Han har storlek 86 på långbyxor.

Första barnet började med storlek 92 runt 2,5 års ålder. 

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Jojjanna

Ts: min dotter är som din i både storlek och ålder. Jag har köpt ett ställ i 86/92 som är ganska stort nu men rymmer fleecekläder under. Det har bra "förminskande" kardborreband mm så att det sitter bra.

• enlitenbitkaka
    Jojjanna skrev 2013-02-10 11:17:11 följande:
    Ts: min dotter är som din i både storlek och ålder. Jag har köpt ett ställ i 86/92 som är ganska stort nu men rymmer fleecekläder under. Det har bra "förminskande" kardborreband mm så att det sitter bra.
    Så du tror inte 92 blir galet stort i höst? Har tänkt köpa nytt att ha i vår i storlek 86 så om inte 92 passar i höst kanske 86 gör det och 92 till våren när hon är 2?
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • viseversa

Ja 92 kommer nog passa till våren när hon fyller 2. Jag hade satsat på 86 till hösten om jag var du ts.

• hannis

Min son har haft strlk 92 mellan 2 och 2,5 års ålder. Nu är han snart 3 och strlk 98 passar perfekt. Skalkläder från Pop har vi haft i strlk 98 från att han var 2,5 och vi kommer lätt kunna ha dem till han blir 3,5 år.

Min son är ganska lång men smal får väl tilläggas. 97 cm lång och väger 15 kg.

• Sockerbullen

Min dotter är 2 år och 4 månader och har 92 i pop skaljacka! Hon hade sin 86 till hon var 1,5 år utan problem!

• Mellanmjölkens land

Vi har stl 92 på dotterns skaljacka från PoP och hon är ungefär 1 år äldre än din dotter. Förra våren var hon i ungefär samma storlek som din dotter. I höstas var jackan lite stor men inte så att hon inte kunde röra sig. Hon gick över till stl86 på vanliga kläder i mitten på augusti, nu börjar 86 bli för litet så vi kör på 86/92 eller 92.

Svar på tråden Storlek 92 - när?