• enlitenbitkaka

Storlek 92 - när?

När hade era små storlek 92?

Vår dotter är snart 11mån och har storlek 80, både från kedjorna och Polarn o Pyret. Ca 72-73cm och 11,5kg. Fått erbjudande om att köpa skalkläder från POP i storlek 92. Finns det någon chans att hon kan ha dem i höst?
    Provade en skaljacka på henne häromdagen och tjejen i butiken tyckte storlek 80 var precis just nu, hon tyckte vi skulle köpa 86 att ha i vår.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • Svar på tråden Storlek 92 - när?
  • Lindsey Egot the only one

Man går efter längden på barnen. Det är så individuellt men man räknar med en klädstorlek per halvår upp till två års ålder. Sedan växer de en klädstorlek per år tills de är i 10 års åldern. Efter det är det en ny storlek vartannat år. Jag har fem barn i åldrarna 2,9 år-18 år.

Är de bra rabatterade så köp den ändå så har hon den tills hon vuxit i den. 92 brukar tvååringar ha.

• enlitenbitkaka
    LindaEfraim skrev 2013-02-10 18:35:14 följande:
    Man går efter längden på barnen. Det är så individuellt men man räknar med en klädstorlek per halvår upp till två års ålder. Sedan växer de en klädstorlek per år tills de är i 10 års åldern. Efter det är det en ny storlek vartannat år. Jag har fem barn i åldrarna 2,9 år-18 år. Är de bra rabatterade så köp den ändå så har hon den tills hon vuxit i den. 92 brukar tvååringar ha.

Har inte riktigt stämt här :) hon hade 56 när hon föddes och nu 80 när hon är knappa 11mån. :) köpte iaf; skalbyxor, skaljacka och WS för 300:-
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på drommenomlycka.blogspot.com/
  • Göteborgsbruden

Min son är snart 3 år och började med 92 för nån månad sedan.

(¯`°?.¸♥ Freja 21/11-2008 ♥ Loke 26/2-2010 ♥ Lillebror BF 28/1 2013 ♥¸.?°´¯)
  • Galantea

Min son började med stlk 92 sommaren innan han fyllde 2 (fyller i november).

• ToK

86 passade här jättebra när hon var 1½ år.
    Hon hade 80 i sin overall vintern när hon var 10/11 månader och 86 i overallen nu när hon strax ska fylla 2. Den är visserligen lite i minsta laget men 92 hade varit för stort i början på vintern/hösten. 

• Maria222

Min son fyllde 2 i augusti och han har haft 92 på sin overall från pop, kommer troligtvis kunna ha den nästa vinter med. Den är rymlig, men han kan röra sig obehindrat. De är ju så mjuka och smidiga i kvalitén då det gör inget att de är lite stora.

• Jordgubbarmeglass

Våran 23 månaders pojk har storlek 92-98 i kläder nu.
    Han är väl 91 lång och är en ganska bastant grabb!

Växer så det knakar  

• nozpa

Dottern är 19 månader. Hon ligger mellan 86 och 92 nu. Väger 11,8 och är 84-85 lång.

• emmakatta

Sonen fyller snart 2, han hade 80 när han var 1-1,5 i pops skal. Funkade toppen men jag har inte testat dem sen okt sånt är de kanske urvuxna. Då testar jag nog 86 eller 92 och tänker mig att sonen har dem vår och höst tills han blir drygt 2,5

• GILIA24

Mitt barn är 81 cm nu och jag köpte vinteroverall POP str 92 till nästa vinter och är lite rädd för den blir liten nästa vinter. Vadderade byxor POP str 92 sitter inte tokigt redan nu.  Också köpte jag skalbyxor Kaxs str 92 eftersom str 86 satt redan perfekt nu och de kunde bli små nästa höst. 

• Anonym (El)

Jag tittade på tabellen och ditt barn blir 79-80 cm i 1,5 år ålder och 84-86 cm i 2 år ålder. 

Svar på tråden Storlek 92 - när?