• cosinus

surfplatta till 6-åring

Min 8-åring (snart 9) har precis sparat ihop till en egen Ipad (husets enda för övrigt).

Hon har inget 3G på den utan bara wifi. Jag har inte knytit något kontonr till den så att den dagen hon ska ladda ner betalspel så kommer hon få såna här ITunes-presentkort man kan köpa i affärerna. Jag har även ställt in den på att inte tillåta köp i appar (fast just nu går det ju inte ens då vi inte har kontokort knutet till den).

Hon klarar sig än så länge bra på gratisapparna. Ser mycket SVT-play på den, spelar minecraft (som hon dock vill uppgradera så småningom till betalversionen).

Lillebror som är 6 år är svårt avundsjuk och planerar nu att spara till en Nexus 7, men det lär nog inte hända i närtid, han är kass på att spara :)

• cosinus
    diablo78 skrev 2013-02-11 10:42:40 följande:
    Vad menas med wifi?

Jag har ingen möjlighet till abonnemang.

Kan man inte köpa en dong att använda?
    wifi är trådlöst nätverk. Många har det hemma till laptops, plattor och även för att koppla upp telefonerna mot hemma (det går oftast rätt mycket fortare).

Iaf Iphones kan dela ut internetaccess så att Ipaden ansluter till Iphonen som redan har ett abbonemang. Jag gissar att fler telefoner kan göra så och isf behöver man eg inte ha abbonemang på plattan om bara telefonen är med.

Dong funkar inte till Ipads iaf, de har ingen USB-port.
  • cosinus
    diablo78 skrev 2013-02-11 11:08:11 följande:
    Har nu läst att det finns 3gdong att ha i surfplattan så det kan ju inte vara några då.
    Det kan ju hända att de funkar till andra plattor än Ipads för många andra har USB-port, men till apple funkar det iaf inte om man ska tro deras egen sida : discussions.apple.com/thread/4270095&tstart=0
Svar på tråden surfplatta till 6-åring