• Giliii

Pergotime=gravid

Hejsan :) tänkte kolla om det finns någon med en solskens historia. Som blev gravid med första kuren pergo?? Jag är på min första kur nu och hoppas så himla mycket!! Hur många kurer fick ni gå igenom innan ni plussade?? Jag hade äl igår, tror jag, hade verkligen jätte ont, men inte som mensvärk utan något helt annat som jag aldrig känt förut :O hur kändes de när ni hade äl? Jag fick ont när jag reste mig upp och även när jag kissa :O är det normalt??

• Svar på tråden Pergotime=gravid
  • Giliii

Åh vad mysigt, grattis :) fick du några biverkningar av dubbeldos?

• Giliii

Okej då behöver jag kanske inte oroa mig då :) ja jag har egen äl tar pergo för att förstärka äl och det lyckades dom med i alla fall, får hoppas att de gör någon nytta :)

• Giliii

åh vad spännande, du får uppdatera om hur det har gått för dig om några veckor :D

• Giliii
    Pastell1983 skrev 2013-02-17 14:19:09 följande:
    Hur går det Gliii? Hur mår du? Drygt en vecka till vi får veta!

Jag mår bra :) har lite symptom som ont i bröstvårtorna, trött, molande värk i magen, i torsdags högg de till så jag nästan börja gråta :O men vill inte hoppas på för mycket, vill inte bli besviken :/ hur går det för dig? Några symptom än?? Jag tänker vänta till den 26 med att testa, Får väl se om jag orkar vänta så länge :D
  • Giliii
    Pernilla1974 skrev 2013-02-19 00:18:38 följande:
    Wiihooo, fick mens igår Som jag har längtat. På torsdag börjar jag med dubbel dos av Pergotime ( 2 tabletter om dagen )

Lycka till :D berätta om biverkningar å sådär, om det blir värre men dubbel dos, :) jag känner också hur mensen är påväg :/ hoppades verkligen denna månaden, men nya tag nästa cykel :)
  • Giliii
    Pastell1983 skrev 2013-02-20 06:43:46 följande:
    Här kommer nog mensen också snart, och jag testade minus så....visst bim i helgen men chansen är inte så stor att jag är gravid.

Båda mina graviditeten så plussade jag inte förrän på bim så är finns det hopp :) men jag förstår hur du känner :/ men lyckas vi inte denna månaden så får vi fan lyckas nästa :D
  • Giliii
    Pastell1983 skrev 2013-02-20 11:14:43 följande:
    Testade du dig innan bim också de graviditeterna? Ja nästa måste lyckas, för det är min sista kur. Annars blir det IVF kanske i höst. Men jag tror egentligen pergo gör varken från eller till för mig då jag har egen äl

Testade från bim -7 till bim :) är en testnarkoman, men nu kommer jag aldrig mer testa förrän tidigast en dag efter bim, har lagt på tok för mycket pengar på test :/ varför fick du pergotime trots egen äl?? :) jag har ju också egen äl så tror inte att det gör någon skillnad för mig heller egentligen :/ men man hoppas ju :) jag är rädd för att jag inte ska få någon egen äl efter pergo? Tror du det är vanligt?? :O
  • Giliii
    Pastell1983 skrev 2013-02-20 11:39:07 följande:
    Är förresten också testoman, får 20 nya tester idag

Hahaha :D vill inte ens veta hur mycket pengar man har lagt på alla test!! Och hur många timmar man har lagt på att sitta och mässor internet och googla olika symptom!! Idag gick jag till och med in i en bebis butik och kollade på vagnar :O mår dåligt nu!! Vill inte tänka mer på detta men kan inte sluta!!
  • Giliii
    Pastell1983 skrev 2013-02-20 14:47:01 följande:
    Nej det är ju så. Brukar spana in bebiskläder i affärerna. Plåga sig själv lite extra Sitter och håller mig i 4 timmar nu, fy sjutton vad jobbigt det är när man vet att man inte får kissa. Då är man nödig hela tiden

Hur går det för dig? Jag har bim idag, har inte testat än, men brösten ömmar så jg hoppas, imorgon testar jag om inte mensen dykt upp!! Nu ber jag till Gud och hoppas på att de finns nån, ge mig ingen mens, ge mig ett plus :D
  • Giliii
    Pernilla1974 skrev 2013-02-25 11:44:14 följande:
    Har idag ätit mina 2 sista Pergotimetabletter för den här gången... Hoppas på massa äggsläpp Vi får se vad ultraljudet säger på onsdag!!! Har under hela helgen varit sååå nere, gick hem från jobbet i fredags kväll och va hemma dygnet mellan lördagen och söndagen. Tänker mycket på vad som kommer att hända om jag inte får ägglossning efter en dubbel kur med Pergotime. Vad ska läkaren säga? Klockan tickar för mig... Längesen jag grät så mycket Tur jag har världens bästa man Biverkningarna än så länge har varit att jag haft ont i huvet, samt att jag har varit väldigt varm, speciellt på nätterna. Svettats massa. Kram

Usch :/ håller verkligen tummarna för dig :) men oroa dig inte om inte äl sättet igång av dubbel kur :) det finns mer hjälp att få :) man kan få äl sprutor som tydligen är mer effektiva :)
  • Giliii

Tack :D nu hållet jag tummarna för att den stannar denna gång :)

• Giliii

pergo använder man för att förstärka sin egen äl :) inget med spermier att göra :)

Svar på tråden Pergotime=gravid