• Pastell1983

Pergotime=gravid

Det är vanligt med starka känningar vid äl när man äter pergo, även när man kissar/gör nr två kan det göra rejält ont.

Är inne på min andra kur så kan tyvärr inte lägga till mig bland de som blev gravida på första

Har du egen äl TS?

• Pastell1983
    Giliii skrev 2013-02-10 19:01:56 följande:
    Okej då behöver jag kanske inte oroa mig då :) ja jag har egen äl tar pergo för att förstärka äl och det lyckades dom med i alla fall, får hoppas att de gör någon nytta :)
    Ja vi hoppas på det Vi ligger väldigt lika, jag har haft ägglossning någon gång under helgen, idag har det gjort ont så antar det var idag ägget släppte. Tog äl-spruta i fredags så det garanterar ju iallafall ägglossning.
  • Pastell1983
    Giliii skrev 2013-02-10 20:10:45 följande:
    åh vad spännande, du får uppdatera om hur det har gått för dig om några veckor :D
    Ja och du också
  • Pastell1983

Hur går det Gliii? Hur mår du? Drygt en vecka till vi får veta!

• Pastell1983

Nej det är ungefär som vanligt, jag mår så olika varje månad, ibland har jag massa symtom, ibland inga, ibland annorlunda men har alltid fått mensen sen. Så jag vet inte alls. Börjat få mensvärk idag på äl+7 eller 8 Vi får hålla tummarna för oss!

• Pastell1983

Här kommer nog mensen också snart, och jag testade minus så....visst bim i helgen men chansen är inte så stor att jag är gravid.

• Pastell1983

Testade du dig innan bim också de graviditeterna?
    Ja nästa måste lyckas, för det är min sista kur. Annars blir det IVF kanske i höst. Men jag tror egentligen pergo gör varken från eller till för mig då jag har egen äl

• Pastell1983
    Giliii skrev 2013-02-20 11:36:08 följande:

Testade från bim -7 till bim :) är en testnarkoman, men nu kommer jag aldrig mer testa förrän tidigast en dag efter bim, har lagt på tok för mycket pengar på test :/ varför fick du pergotime trots egen äl?? :) jag har ju också egen äl så tror inte att det gör någon skillnad för mig heller egentligen :/ men man hoppas ju :) jag är rädd för att jag inte ska få någon egen äl efter pergo? Tror du det är vanligt?? :O
    Nej jag tror kroppen fortsätter ge äl efter pergo också Jag vet inte, som ett steg i kampen mot att bli gravid, det verkar som läkarna skriver ut det för att man ska testa "allt" innan IVF....typ. Men jag vet inte
  • Pastell1983

Är förresten också testoman, får 20 nya tester idag

• Pastell1983

Nej det är ju så. Brukar spana in bebiskläder i affärerna. Plåga sig själv lite extra
    Sitter och håller mig i 4 timmar nu, fy sjutton vad jobbigt det är när man vet att man inte får kissa. Då är man nödig hela tiden

• Pastell1983

Mensen kom här igår, men det var jag beredd på då jag testat minus dagen innan Jag blickar framåt.
    Hoppas du slipper mensen och får ett fint plus istället!

• Pastell1983

Gilli: Hur länge hade ni försökt? *nyfiken* Glad

• Pastell1983
    Giliii skrev 2013-02-26 16:42:53 följande:
    Vi har försökt aktivt i nästan två år :) 
    Åh så härligt att det äntligen tog sig för er då Vi ska börja på 17:e försöket nu.....men det är ju inte omöjligt att bli gravida, vi har ju blivit det förr.
  • Pastell1983
    Pernilla1974 skrev 2013-02-26 22:06:07 följande:
    Är så jävla nervös!!!
    Ska på VUL imon bitti kl 8.25 för att kolla hur äggblåsorna ser ut efter en dubbel kur med Pergotime....
    Jag ska fråga läkaren lite om sprutor som finns för att få äggen att släppa!!!

Får jag negativt besked blir det inga roliga 25 timmar på jobbet!!
    Men hoppet är det sista som överger en Solig

Kram på er
    Lycka till! H¨åller tummarna för dig Själv avskyr jag de där äl-sprutorna...aldrig mer. Fick sån huvudvärk av dom
  • Pastell1983
    Pernilla1974 skrev 2013-02-26 22:13:21 följande:
    Ohh, tack va snäll du e {#emotions_dlg.flower}

Huvudvärken kan jag stå ut med kan jag lova!!
    Efter alla tårar och slit jag utstått i utredningen så tar jag lite huvudvärk faktiskt Solig

Kram
    Ja....jag lider lätt av migrän av hormonerna vid äl, så därför blev det ännu värre av sprutan och satt i flera dagar Men mina ägg släpper utan spruta så det kändes totalt onödigt men läkaren vill prova ändå.
    Men det är bra att de finns
Svar på tråden Pergotime=gravid