• Pyret 85

Resa till Hawaii

Vi planerar att åka till hawaii om ett par år, typ i december 2015. nu vill jag ha alla tips jag kan få.

tack 

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Svar på tråden Resa till Hawaii
  • Pyret 85

Men hur har ni tagit er från sverige till hawaii? alltså vilket flygbolag flög ni med?
    Jag är sugen på maui. Något speciellt hotell ni rekommenderar?

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • evaoregon
    Pyret 85 skrev 2013-04-24 20:09:37 följande:
    Men hur har ni tagit er från sverige till hawaii? alltså vilket flygbolag flög ni med?
    Jag är sugen på maui. Något speciellt hotell ni rekommenderar?
    Vi bor på USAs västkust så vi flyger direkt till Hawaii med Hawaiian airlines.  Jag skulle rekommendera er att flyga via USA och stanna någonstans i USA på vägen.  Det finns en massa flygbolag som flyger ifrån Sverige till USA så vad ni väljer där beror helt enkelt på vilken stad ni ska till, hur många stopp ni kan tänka er och vilket pris ni vill betala.  

Vi gillar att ha egen lägenhet och hyrbil när vi är på Hawaii.  Det finns en massa bra lägenheter på de olika öarna, kolla t ex på tripadvisor.  

Varför just Maui?  Vi har varit på både Maui, Oahu, Big island och Kauai och av de öarna så gillar vi absolut Kauai och Big island bäst.  
  • MrsC74

Har varit på Hawaii i december januari och september. Det har aldrig regnat mer än någon kort stund.
    Vi gillar Oahu bäst men inte kust runt Waikki. Vi har hyrt hus på norra delen. Otroligt vackert. Grönt. Lite folk. Super mysiga och relativt billiga restauranger.

• MrsC74

Sist vi åkte bokade vi med KLM. 7000 för resan och ca 7000 för ett hus på stranden i 10 dagar.

• evaoregon
    MrsC74 skrev 2013-04-24 22:29:22 följande:
    Har varit på Hawaii i december januari och september. Det har aldrig regnat mer än någon kort stund.
    Vi gillar Oahu bäst men inte kust runt Waikki. Vi har hyrt hus på norra delen. Otroligt vackert. Grönt. Lite folk. Super mysiga och relativt billiga restauranger.
    Har ni varit på någon av de andra öarna?  Kauai är vår favorit, sedan Big island, efter det Maui och sist Oahu.  Vi bodde på norra delen av Oahu när vi var där, men tyckte inte att det kunde mäta sig med t ex Kauai.  Vi bilade över hela Oahu och såg det mesta.  
  • MrsC74

Ja vi har varit på flera öar. Vi bilar alltid.
    Man tycker olika som saker och ting så är det. Vi upplevde Kauai som fint men rätt trist. Big Island gillar vi inte alls. Maui är trevligt också.

• MrsC74

Det är rätt dyrt att åka charter dit går att få mycket billigare om man bokar själv.

• evaoregon
    MrsC74 skrev 2013-04-24 22:37:42 följande:
    Ja vi har varit på flera öar. Vi bilar alltid.
    Man tycker olika som saker och ting så är det. Vi upplevde Kauai som fint men rätt trist. Big Island gillar vi inte alls. Maui är trevligt också.
    Har ni varit på Kauai?  Paradiset!
Svar på tråden Resa till Hawaii