• Pyret 85

Resa till Hawaii

Vi planerar att åka till hawaii om ett par år, typ i december 2015. nu vill jag ha alla tips jag kan få.

tack 

♥Mamma till världens sötaste Lian♥
  • Svar på tråden Resa till Hawaii
  • evaoregon
    evaoregon skrev 2013-04-24 22:39:07 följande:
    Har ni varit på Kauai?  Paradiset!
    Ok.  Missade att ni varit på Kauai.  Så oehört vackert!
  • evaoregon

Vi bodde vid Haleiwa när vi var på Oahu och det var ok, men inget som vi vill återvända till.  På Big island tyckte vi att  Volcanoes national park var oehört imponerande.

• evaoregon
    MrsC74 skrev 2013-04-24 22:37:42 följande:
    Ja vi har varit på flera öar. Vi bilar alltid.
    Man tycker olika som saker och ting så är det. Vi upplevde Kauai som fint men rätt trist. Big Island gillar vi inte alls. Maui är trevligt också.
    Hur kom det sig att ni inte alls gillade Big island?  Kusten med alla hotell tyckte vi inte så mycket om, men nationalparken var helt fantastisk.  

Helt klart tycker man olika om olika platser.   
  • evaoregon
    MrsC74 skrev 2013-04-24 22:38:30 följande:
    Det är rätt dyrt att åka charter dit går att få mycket billigare om man bokar själv.
    Ja, men betydligt enklare med charter.  När vi bokat paketresor med hawaiian airlines så har det blivit billigare än att boka allt på egen hand.
  • evaoregon
    MrsC74 skrev 2013-04-24 22:51:58 följande:
    Vad är enklare med charter ?
    Nu har jag inte åkt charter på åratal, men av vad jag förstått av många svenskar som åker charter så känns det för många krångligt att behöva leta flygresor och hotell själv.  
  • MrsC74

Äsch det är ju busenkelt. En charter hade för oss fått på 14000 per person.2000 för barnet. Nu betalde vi 20000 för två vuxna och ett barn. Vi sparade in 10000 på det och fick em hyrbil för priset oxå.

Svar på tråden Resa till Hawaii