Inlägg från: evaoregon |Visa alla inlägg
  • evaoregon

Resa till Hawaii

evaoregon skrev 2013-04-24 22:39:07 följande:
    Har ni varit på Kauai?  Paradiset!
    Ok.  Missade att ni varit på Kauai.  Så oehört vackert!
  • evaoregon

Vi bodde vid Haleiwa när vi var på Oahu och det var ok, men inget som vi vill återvända till.  På Big island tyckte vi att  Volcanoes national park var oehört imponerande.

• evaoregon
    MrsC74 skrev 2013-04-24 22:37:42 följande:
    Ja vi har varit på flera öar. Vi bilar alltid.
    Man tycker olika som saker och ting så är det. Vi upplevde Kauai som fint men rätt trist. Big Island gillar vi inte alls. Maui är trevligt också.
    Hur kom det sig att ni inte alls gillade Big island?  Kusten med alla hotell tyckte vi inte så mycket om, men nationalparken var helt fantastisk.  

Helt klart tycker man olika om olika platser.   
  • evaoregon
    MrsC74 skrev 2013-04-24 22:38:30 följande:
    Det är rätt dyrt att åka charter dit går att få mycket billigare om man bokar själv.
    Ja, men betydligt enklare med charter.  När vi bokat paketresor med hawaiian airlines så har det blivit billigare än att boka allt på egen hand.
  • evaoregon
    MrsC74 skrev 2013-04-24 22:51:58 följande:
    Vad är enklare med charter ?
    Nu har jag inte åkt charter på åratal, men av vad jag förstått av många svenskar som åker charter så känns det för många krångligt att behöva leta flygresor och hotell själv.  
  • evaoregon
    MrsC74 skrev 2013-04-24 22:57:01 följande:
    Äsch det är ju busenkelt. En charter hade för oss fått på 14000 per person.2000 för barnet. Nu betalde vi 20000 för två vuxna och ett barn. Vi sparade in 10000 på det och fick em hyrbil för priset oxå.
    Ja, som jag skrev så har jag inte åkt charter på åratal, men uppenbart så säljs det många charterresor i Sverige eftersom charterföretagen verkar gå bra och har hängt med länge.  

En annan fördel är väl att charterbolagen flyger direkt till många resemål som det annars är krångligt att ta sig till, t ex små grekiska öar.   
  • evaoregon
    Pyret 85 skrev 2013-04-25 06:07:46 följande:
    Jag har kollat runt lite på olika såna sidor, tex tripadvisor, expedia osv men jag får det inte billigare än på ving?? gör jag nått feeeel? :P
    Jag är lite sugen på två öar men denna gången vill vi stanna på en och samma ö hela tiden. det står mellan maui och kauai. Kan man åka på valsafari från de andra öarna också eller är det bara utanför maui? 
    Hur länge ska du vara borta?  Om det är två veckor eller mer så kan du lätt besöka två öar.

Angående valsafari så verkar den bättre på Maui än de andra öarna.  "You can whale watch from every island, but the calm, clear waters of the Auau Channel between MauiMolokai, and Lanai may be one of the best places in the world to see Hawaii’s humpbacks."  Valsafari på Hawaii har jag ingen erfarenhet av.

Har du kollat på paketresor på expedia och tripadvisor?  Jag brukar bara leta hotell och kolla omdömen på tripadvisor, men har aldrig bokat något genom dem.  På expedia brukar jag kolla flygpriser, men har aldrig bokat genom dem.   Jag skulle rekommendera dig att leta hotell och flyg för sig.  Ska du göra ett stopp på fastlandet här i USA eller flyga direkt till Hawaii?
  • evaoregon
    MrsC74 skrev 2013-04-25 08:17:07 följande:
    Ving tar ju över 34000 för liknande resa utan bil ...
    Det låter som det borde gå att få billigare om man bokar själv.
  • evaoregon
    Pyret 85 skrev 2013-04-25 17:07:38 följande:
    hur länge var ni borta? 7000 för boende på tre personer? billigaste boendet jag hittar är på typ 22000 för 3 personer...
    Det går att hitta betydligt billigare.
Svar på tråden Resa till Hawaii