Inlägg från: Anonym (vi gjorde ett) |Visa alla inlägg
  • Anonym (vi gjorde ett)

Vill ha ett till barn, men relationen knakar..

Vi tänkte tvärtom. Att vi skaffar ett barn till just för att vi inte trodde på oss som par. Då har alltid syskonen varandra och är helsyskon även om de senare kommer få halvsyskon. Så vi hoppade in  i det med öppna ögon och fick ett barn till. Men vi pratade massor om det och det var ett aktivt beslut. För båda ville ha fler barn än 1. Och man vet ju aldrig vad framtiden ger. 

Vi har inte heller en himlastormande kärleksrelation, men det fungerar. Nu är yngsta 3 år och vi håller fortfarande ihop.  

• Anonym (vi gjorde ett)
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 14:45:15 följande:

Det är ju lite det som är problemet - vi hade aldrig nån såndär superförälskelse. Det har liksom aldrig varit sådär underbart härligt som jag föreställer mig att andra har/har haft..
    Jag tycker det är skönt att sova utan honom nån natt, men sena börjar jag sakna honom, och jag trivs rätt bra i hans sällskap. Dock saknar jag närhet, kärlek och det fysiska väldigt mycket :( 
    Tja det fysiska måste ju till om ni ska lyckas få flera barn. Så var det för oss, vi hade inte haft sex på ett halvår, men gökade som kaniner för att få till barnet och då insåg vi ju båda två att vi kan bara vi vill. 
  • Anonym (vi gjorde ett)
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 14:52:44 följande:

Ja alltså vi har ju sex, nån gång i veckan. Men i övrigt rör vi knappt varann. :/
    Det måste man inte. 

Ett förhållande är mer än så. Har ni allt det andra med respekt, ömhet, förståelse, trygghet vänlighet så kan man ha ett otroligt bra liv. Istället för att göra slut och vänta på den fantastiska kärleken som aldrig kommer. Folk skiljer sig för lätt och har allt för rosenröda tankar om vad förhållanden är. Alla förhållanden har sina för- och nackdelar och det är ok. Men man måste ju vara överens om hur man vill leva.  
  • Anonym (vi gjorde ett)
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 15:08:25 följande:
    Jag har försökt det, men jag får inte med honom på att försöka. Hur får jag honom att ens villa FÖRSÖKA få det bättre mellan oss?
    Ni måste ju för det fösta ha samma syn på vad som är bra och dåligt i ett fröhållande. Ni måste ha samma mål. Utan det kommer ju alltid någon bli besviken. 

Min poäng är att det är bara upp till er hur ni vill leva, men ni måste vara på samma våglängd.  
  • Anonym (vi gjorde ett)
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 15:12:54 följande:

Jag tror nog ändå det nånstans inom mig, annars borde jag ju gett up helt? Däremot är min kille svår att övertala till att försöka..

Vi kommer absolut bra överens och har samma åsikter om i princip allt, och det hoppas jag innerligt fortsätter även in vi skulle flytta isär. 
    Ett av argumenten för oss var att vi ska inte skilja oss om vi inte provat allt. Och då var ju ett barn till att prova något. Och vi blev ännu mer en familj så vi fick kanske än mer känslor för varandra. Han är ju verkligen pappan till mina barn och kommer alltid vara det. Och det känns skönt att de är två för hur livet än utvecklar sig så är de två alltid helsyskon och har samma mamma och pappa. 
  • Anonym (vi gjorde ett)
    Anonym (Velpellan) skrev 2013-02-11 15:14:38 följande:
    Han vet precis vad jag saknar och vill ha, och han KAN ge mig det, om han bara skulle vilja :/
    ren lathet? Att ni har det så bra, så varför orka anstränga sig? Är tv, spel, familjeliv och liknande lite roligare än att gosa med partnern?
Svar på tråden Vill ha ett till barn, men relationen knakar..