En stor sorg för mig - helt oväntat!
Ha en sladdis i bakhuvudet och försök tänka att det är bättre med kvalité på barnen än kvantitet....Om det är tufft nu med småbarn är det så att ni kommer snart ha ett gäng tonåringar eller prepubertala barn i huset där ni dessutom måste skjutsa massor och hjälpa till med läxor etc.
Det är nog så för de flesta föräldrar att de blir sentimentala emellanåt och längtar tillbaka til olika perioder...Jag har nu två barn som är 9 och 10 år. Det jag längtar mest efter nu är nog barn som är 4-5 år...de är supersmå och härliga krabater,men en bebis...nä....det ville jag ha när barnen vad 5 och 6, men inte nu Även om det är tufft med skolbarn, så får man också en liten större frihet emellanåt när de t ex är ute samtidigt och man kan pusta ut. Av små barn är man så mycket mer styrd precis hela tiden. Jag tror man växer in i det här med större barn, man blir ofta mer ego. Skönt nu att kunna ta ett glas vin utan att behöva pumpa ur eller att kämpa med gravidkilon eller springa på BVC och mäta och greja...., ju mer barnen växer desto fler fördelar ser jag med att de växer
men det har tagit flera år. Nu tänker jag att eventuellt blir det en sladdis eller så kanske barnbarn om 15 år, det är ju inte så länge dit egentligen
Nu har man fullt upp med storbarnen och med jobb och så, man har inte direkt tid att vara sentimental.