• Anonym (fulis)

Ser det löjligt när en ful person försökt att göra sig "finare"?

Ser det löjligt och patetiskt ut när en ful person klätt upp sig lite och använt smink, fixat hår o.s.v? Det är någon jag ständigt undrar över.

Jag själv är inte alls särskilt attraktiv och dessutom tjock. När jag ansträngt mig lite och sedan går till affären eller så skäms jag så mycket. Om jag möter någon av samma kön (tjej) vill jag bara krypa under golvet och försvinna. Jag kan inte alls relatera till "normala" tjejer och blir sjukt obekväm i deras närvaro. De känns som om de dömer en hårdast?

• Svar på tråden Ser det löjligt när en ful person försökt att göra sig "finare"?
  • Duckan

Jag förstår inte riktigt? Vad skulle vara fel med piffa sig hur man än ser ut?

• Cornellia

Vad tycker du själv?

Om du inte tänker på dig själv utan på andra, tycker du att dom som försöker göra sig lite finare är pinsama?

• Ruggugglan

Du måste jobba på ditt självförtroende. Klart att du inte ska skämmas! Det är ingen som dömer dig mer än du själv.

• LinneaJosie

Men vännen... få människor är ju rent fula. Alla är inte vackra, men jag kan inte ens komma ihåg när jag senast stötte på någon som var rent ful. Det sitter nog mest i ditt huvud. Och nej, det är inte patetiskt att göra sig fin, hur man än ser ut.

• Culsu

Vad är det du menar med att de ska döma och vad är "normala" tjejer?

Blir lite ledsen när jag läser din ts då du har så dåligt självförtroende, kallar dig själv ful och gör ner dig själv.
    Är övertygad om att du inte alls ser löjlig ut när du piffat till dig lite. Hur känner du själv när du fixat dig och innan du går hemifrån ? Är du nöjd då och kommer de där negativa tankarna och känslan av att inte räcka till först när du väl är bland andra människor?

• nozpa

Har aldrig tänkt den tanken. Att "Oj där går en ful människa som försökt göra sig fin med smink". Så svaret är nej. Känner du dig fin är du fin. Du är säkert fin även om du inte känner dig fin.
    Men fortsätt sminka dig och på med finkläderna. Ingen tänker att det ser dumt ut, lovar. :) 

• Anonym (fulis)

Oavsett om man är fixad eller inte så är man fortfarande ful, känns som en onödig ansträngning. Det spelar liksom ingen roll. Som om folk skrattar och tänker "att hon ens försöker, det ser ju bara löjligt ut..."

Själv ser jag väldigt sällan fula personer och är nog för mycket uppe i mina tankar för att ens tänka sånt. Jag tycker det är jobbigt själv att bli dömd så jag försöker att inte tänka saker om andra... 

• Anonym

Ful har inte att göra om man är tjock eller inte.
    Man kan ju alltid göra det bästa av sig själv, att man ser litet vårdad ut är ju det bästa, sen vad det blir av det kan man ju inte direkt rå för.

Men när fula tjejer som ser alltid soggiga ut plötsligt går på fest och använder knallrött läppstift, då blir det patetiskt.  

• Anonym (Känner samma)

Jag har tänkt på precis samma sak! Jag är ganska (väldigt) tjock och när jag piffar till mig kan jag vara ganska nöjd hemma men så fort jag går utanför dörren känner jag mig löjlig. Alla ser ju att jag är tjock och ful ändå!

Svar på tråden Ser det löjligt när en ful person försökt att göra sig "finare"?