Anonym (fulis) skrev 2013-02-11 23:14:50 följande:
Både ja och nej. Rent allmänt tycker jag ju att man kammar hår och har hela och rena kläder på sig. Jag har rätt långt hår och att sätta upp det eller så gör jag aldrig. Bär aldrig klänningar, kjolar, tights eller kläder som utmärker sig. Jeans eller svarta byxor, linne/t-shirt och en munkjacka är ofta min klädsel. Diskret liksom. Aldrig högklackat eller mer smink än mascara.
Jag har alltid kjol eller klänning och har inte tänkt att jag på så vis "utmärker mig". Det är helt enkelt kläder jag tycker är sköna och som bonus är det oftast hyfsat fint också, om det är den till jag gillar på plaggen. Det finns ju något mellanting mellan att "vara osynlig och grå och praktisk" och att "verkligen utmärka sig"...jag tror du ska försöka börja hitta det mellantinget utan att skämmas och tycka du tar för stor plats. varför inte börja med t ex att färga/tona håret eller att ha lite läppglans utöver mascaran (alt nagellack) eller att sätta upp håret i en tofs? Du kan ju ta det i små steg...tror du behöver vänja dig. Inte så att du inte duger utan det, men att du också duger
med det. Det är okej att prova att ha på sig något man egentligen tycker är "för" fint ibland, ibland gillar man det och vill ha det jämt.
För mig är det kreativitet att göra sig lite fin ibland, att sätta färg på sig. Sedan pysslar man med sig själv också när man gör det, man ger lite "kärlek" till sig själv när man t ex smörjer in sig med ngt väldoftande.
Jag förespråkar inte att man ska groooma sig maximalt varje dag,men tycker du ska testa att göra lite mer sådant, för det är inte förbehållet snygga tjejer!