Bonus-son. Hjälp mig innan jag lämnar skeppet
Men är det inte bra att han åker iväg och umgås med sin son ensam? Det kan väl inte påverka dig negativt? Det är väl ett sätt att bryta ett låst läge. Det hade kanske kunnat göras på andra sätt också, men om du nu tyckte att situationen var så jobbig och när allt eskalerade på ett sätt som gjorde att pojken inte ville komma till er så är det väl ändå rimligt om de umgås på annat sätt? Menar du att pojken ska släpas till er mot sin vilja eller menar du att pappan inte ska umgås med sonen alls så länge som han inte är villig att komma till er?
Jag ser att du vill komma med på deras umgänge för att försöka återuppta en anknytning och det är ju vettigt av dig att vilja det, men när du samtidigt känner så starkt negativt som du ger uttryck för här så har jag svårt att tro att det i nuläget skulle utmynna i något positivt. Det är väl bättre att pappan och sonen umgås på det sätt de nu valt under en period och att du då stannar hemma med dina flickor (som ni har på heltid?) än att du framhärdar i att följa med på något som du ändå förmodligen skulle känna dig irriterad över och arg på.
Ligger det något alls i den kritik din man framför? Går du i taket? Har du varit för sträng? Haft för bråttom med att ändra på saker för att få dem att likna den relation du har till dina egna flickor? Alla behöver rannsaka sig själv när en konflikt uppstått, du också.