• Björckan

    15 år senare kommer det som en våg

    Min älskade mormor gick bort för 15 år sedan. Jag sörjde då och livet gick vidare, som det ju gör även om man tror att allt ska stanna upp.

    Till och från har jag givetvis saknat henne och jag tänker på henne varje dag.

    Men i höstas kom det som en våg. En stor oändlig våg av sorg och jag har vid flera tillfällen under hösten och vintern suttit och bara gråtit hysteriskt och ostoppbart för att jag saknar henne så fruktansvärt mycket och tanken på att jag inte får träffa henne något mer känns omöjlig att acceptera. 

    Varför blir det såhär? Varför kommer det nu? Hon var gammal och sjuk och det är ju livets naturliga gång att gamla sjuka människor dör. Men vad ska jag göra för att ta mig igenom det här? Det känns ju nästan pinsamt att som snart 30-åring sitta och gråta för att ens mormor dog för 15 år sedan. 

    Vad gör man åt det här? 

  • Svar på tråden 15 år senare kommer det som en våg
  • Bingo

    Kan det finnas något ouppklarat som nu är omöligt att ta itu med?

    Kan det vara rädsla för att förlora flera i din närhet som nu väcker dessa känslor? 

  • Björckan
    Bingo skrev 2013-02-13 11:10:40 följande:
    Kan det finnas något ouppklarat som nu är omöligt att ta itu med?

    Kan det vara rädsla för att förlora flera i din närhet som nu väcker dessa känslor? 
    Mellan oss fanns det absolut inget ouppklarat. Hon var min bästa vän och jag var hemma hos henne flera gånger i veckan. De sista dagarna bodde jag och min mamma hos henne.

    För övrigt är jag väl inte mer rädd än någon annan att förlora mina nära. Det är klart att man inte vill, men det är inte något som upptar min tankeverksamhet på dagarna. 
  • violatricolor

    Du kanske inte bearbetat den sorgen ordentligt och behöver den här bearbetningen. Kanske finns det fler förluster som du behöver bearbeta? Kram

Svar på tråden 15 år senare kommer det som en våg