Inlägg från: Loppastina |Visa alla inlägg
  • Loppastina

Bugaboo Buffalo !

Jadå!! Den verkar toppen! Har en Cameleon nu till sonen på 1 1/2. Den vekar ju klockren!

• Loppastina

Halloj! Jag har precis kommit hem från en sneekpeek, världspremiär på buffeln! Har tittat och känt och klämt och kört hit och dit! Och jag säger bara det! Den ska vi ha!!! :) den har verkligen precis allt som vi har saknat med Camen, aningen tyngre, men så mycket bättre.
    Något som mannen kommer älska är att man fäller ut vagnen utan att trycka på knappar. Och väldigt lätt att fälla ihop! Sitsen satt högre upp vilket också är ett plus tycker vi. Och sedan hjulen så klart! Toppen! Funkar ju verkligen i både stan och i skogen! Större packningsmöjligheter under var det också. :) Bugaboos demoperson från Holland sa också att man kan ha vilken väska som helst hängande på schassit. Det tycker de ju inte att man ska ha på Camen iaf annars.
    Vet inte vad mer jag kan säga, men finns frågor så kanske jag kan svara på de nu när jag faktiskt provat vagnen. :)

• Loppastina

Krusenberg: vet inte riktigt vad du menar, men eftersom själva sitsen är 10cm högre upp så blir det lite annorlunda än Camen. Själva glappet som jag tror du menar syns bara när sitsen är framåtvänd, och så har vi aldrig vagnen. Sedan kan det nog också vara beroende på hur man har handtaget utdraget.
    Det som man kan se som negativ kan väl vara att den är lite tyngre. Men jag tycker också att det blev mer stabilt i chassit då. Och eftersom framdäcken är större så blir det aningens trögare att svänga med ett finger, men det gör man ju inte så ofta ;)
    Det jag tycker att de kunde tänkt på när de ändå gjorde om suffletten, så hade de ju kunnat göra vädringsnät, så man slipper byta till sommaren (men då säljer de ju säkert färre suffletter...)
    Men nej inga större negativa grejor tycker jag :)

• Loppastina

s07: svarar på det jag vet :)
    1: har för mig att Buffalon tar upp till 25kg så viktmässigt borde det funka. Längdmässigt vet jag inte!
    2: de är inte riktigt lika smidiga pga att hjulen har större diameter och därför inte svänger lika snabbt. Men ändå helt ok!
    3: donkeyn är ju himla ny fortf och försvinner väldigt fort på blocket. Vet att de säljs för nästan nypris. 10 000-12 000kr.
    4: man kan lätt ta bort ena sidan av bumpern, liksom fälla bort den, och då kan ju barnet själv klättra i, och ur om barnet inte är fastspännt.

Hoppas svaren gav något! :)

• Loppastina

Krusenberg: jaha! Jo men det kan det säkert göra. Jag tänker väl att bebben ligger lixom nere i vagnen och att själva blåsten inte kommer ner där. Och man kan dra suffletten mycket längre fram än på bilden. Så det blir mer som en kokong.

• Loppastina

Isola83: fjädringen var bättre, men inte som på en emmaljunga eller liknande.. Men inte alls lika stum som Cameleon är tyckte jag.
    Ja, jag tycker verkligen inte om vinterdäcken till vagnen! Den blir riktigt jobbig att köra då tycker jag! Längtar tills det har smällt undan lite nu så man kan byta däck! :)

• Loppastina

Carolyn: vi har köpt från dem nu. Eller vi har mailat och betalat, och haft mycket ta kontakt. Vagnen borde komma nästa vecka. Har varit mycket smidigt :)

• Loppastina

Idag har vi fått vår vagn och primäråkt! Den är toppen tycker jag! Känns ju anings större när man kör, men sonen hade bättre utsikt! Känns som att själva sitsen är bättre utformad. Suffletten är ju toppen att man kan dra ner, större varukorg. Och framförallt: inga sidoknappar som krånglar när man ska fälla till liggläge/ställa upp till sittläge!! Jag har verkligen hatat de knapparna så det här är ett stort lyft tycker jag! Och fotbroms! Sonen har ju hittat handbromsen och drar i den i tid och otid så man får hela styret i magen när man kör!
    Ja den är ju inte lika enkel att köra med enhandsfattning, men tror nog att det bara är en inkörningsperiod. Den är ju aningen tyngre som sagt och större däck vilket ökar svängradien.. Så man kan nog inte få annat då.

Själva köpet från Holland kan jag starkt tipsa om. De har varit jättebra! Dock har posten i Sverige sjabblat rejält! Men det kan ju vara engångsföreteelse!
    Hoppas ni andra som funderar blir nöjda med köpet!

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !