• Loa

Bugaboo Buffalo !

Tjo ho, har fått vår fina buffalo i går! Vi hade bara sett bilder innan men vi är supernöjda. Det tog mycket tid och ältande innan vi hittade buffalon.. Vi köpte från babyplus.nl och jag kan verkligen rekommendera dem. Väldigt hjälpsamma, bra service och leverans till dörren. Någon nämnde garanti och det man gör är att registrera vagnen på bugaboos hemsida då den levererats, sedan gäller en internationell garanti på två år tror jag det var.

Jag är inte så förtjust i bugaboos egna skötväskor. Har ni några tips på skötväskor som kan passa bra till den här vagnen?

• Loa

Jag håller med om att cameleon Och buffalon är helt olika vagnar. Vi befinner oss i Åre under vinterhalvåret och måste kunna dra vagnen i både lössnön, pistade backar och gropiga vårvägar. Men samtidigt ville vi ha en vagn med svängbara framhjul och som inte tar så mycket plats då vi ofta reser med både bil och flyg. Dessutom bor vi i en stad så en smidig vagn är att föredra. Jag tror att buffalon gör att vi slipper ha flera olika vagnar. Så den uppfyller väldigt många olika behov som vi inte kunde hitta i endast en enda vagn. En cam. skulle inte funka för oss heller.

• Loa

Krusenberg: jag håller med. Bugaboo har jättebra filmer på Youtube där de beskriver vagnarna och alla funktioner, men hittade aldrig någon till buffalon.

• Loa

Jag sitter i skidbacken just nu och träffade en tjej med en buffalo. Hon tyckte att den fungerade jättebra att dra i snön och hon var väldigt nöjd med suffletten som är stor och skyddar mot den starka vårsolen. Hon hade som vi en vit "topp" och tyckte att ljuset sken igenom tyget ganska mycket.

Tyvärr kommer inte vår bebis än på några månader så det dröjer innan jag kan testa själv.

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !