Inlägg från: Margaux |Visa alla inlägg
  • Margaux

Bugaboo Buffalo !

Är det någon som vet om Buffalon passar men någon annan syskonbräda än Bugaboo?
    Vi har en Brio Go också och jag vill gärna kunna ha samma bräda till båda vagnarna....
    Vår Buffel kommer om 2v ca.

• Margaux
    moto skrev 2013-05-26 19:37:26 följande:
    Petrol är den så här blek? www.google.se/search?q=bugaboo+buffalo+petrol...#biv=i%7C31%3Bd%7CD8ezfkaAAeP62M%3A Tycker den ser bra ut på de här bilderna, den är så skarp! Nån som sett den i verkligheten, vilken liknar den mest i verkligheten? www.google.se/search?q=bugaboo+buffalo+petrol...#biv=i%7C0%3Bd%7CUAUHO79fj9lmuM%3A
    På  min skärm ser den rätt exakt ut.
    Ska erkänna att jag tog en creme färgad ändå. Men det var butikens fel... De hade beställt en Royal Blue och inte Petrol Blue, jag hade inte tid att vänta 2 veckor till för att få den i Petrol. Men du kan gå till en affär och se, det är samma nyans som finns både til Cam och Bee.
  • Margaux

I "min" affär hade de ett tygprov också... Typ en sån där möbeltyg bok från Bugaboo.

• Margaux

Är det någon som fått på regnskyddet ok på bagen? Heeeelt omöjligt enligt mig! Hur gör man???? Sjukt irriterande!

• Margaux
    wizzer skrev 2013-05-30 22:07:29 följande:
    Jag tycker också att det är knepigt! Har provat ett par gånger, blir alldeles svettig. Jag tycker det var lättast att trä på den under suffletten först och sedan på andra sidan, men inte var det lätt ändå.. Det känns nästan som att skyddet är ett par centimeter för litet, men det kanske töjer sig? Jag tänkte ge det en chans ändå.. 
    Jag har slagits med det ett par gånger nu och fått på det, men det kräver ju en mindre styrketimme för att klara det.... Helst inte störtregn alltså för då hinner det nog dränka både mig och vagnen...... Lite praktiskt! Annars är vagnen kanon. Synd på denna detaljen bara!

• Margaux

1 eller 3. Beställde 3 och fick 1 så jag är möjligen lite partisk....
    OW är rätt opraktiskt om man har storasyskon...

• Margaux
    moto skrev 2013-06-11 22:03:24 följande:
    Ja 1 och 3 är mina favoriter! Kan inte bestämma mig så det blir nog att beställa den ena och så kan man väl köpa till den andra färgen? Vad kostar sufflett och tyget (vad det nu kallas?) Vad har ni fått för priser när ni köpt Buffalo? Jag vill ha som jag sa ovan och adaptrar till maxi cosi och en maxi cosi bilstol.
    Runt 1000-1100,- tror jag....
    Men du ska kanske beställa från Holland? 
  • Margaux
    allie3 skrev 2013-06-13 18:09:03 följande:
    Nån som hunnit använda sin? Är den bra

Vi har använt vår i en månad ca. Den är bra! Lättkörd och bekväm och fin att se på. Suffletten är kanon! Lätt att fälla upp och ner! Liggdelen är tung dessvärre så jobbigt att bära bebisen i den.... Sen tycker jag fortfarande att regnskyddet är allt för tajt och svårt att få på.
  • Margaux

Vår buffel går kanon över allt! Vi är på Gotland nu och har provkört på stranden(sandläge på hjulen), i kohagar och även i stan. Idag åkte storebror i liggkorgen, han väger 14 kg och satt i korgen när lillasyster satt i sele.... Det gick det med! Rekommenderas! Lätt som en plätt in och ut ur bilen.

• Margaux
    Lime skrev 2013-08-02 21:39:09 följande:
    hej
    Jag har haft min buffalo i två veckor men upplever att liggdelen är högre i huvudändan jämfört med fotändan. när jag mätte från golvet till botten på liggkorgen får jag 52cm i huvudändan och 45cm i fotändan. detta resulterar i att min lilla tjej glider ner mot fotändan när hon ligger i vagnen. har någon annan upplevt samma problem?

Min kan fastna så ibland när jag knäpper fast den, men det går att bra upp bakänden så kommer det ett nytt "klick". så är den rak. Den ska vara helt horisontal......... 
  • Margaux

Jag har stött på mitt första Buffalo problem... Träbotten i liggdelen gick sönder under en flygtur... Vagnen var packad i en Stokke Pram-pack så det blir nog inga problem att få ersättning men frågan är ju om man kan köpa en "lös" liggdel eller om den måste sändas till Bugaboo på rep. Jag har köpt min i butik så får höra med dem...
    Den går fint att använda men kommer ju inte vara så attraktiv att sälja i befintligt skick.

• Margaux
    Sydney01 skrev 2013-08-21 16:27:56 följande:
    Ni som har en sån här underbar buffel jag suktar åt till nr 3 som väntas i februari, vad har ni för babyskydd? Funderar på att köpa ett som man kan klicka i, verkar smidigt. Hade aldrig det med de två första som hunnit bli 8 och 10 år nu!

Vi har en Maxi-cosi cabrio fix en har inte köpt adaptern till Buffeln.... Jag tycker bebis ska få ligga plant, så när jag tar ut henne ur bilen blir det ner i vagnen. De gånger vi inte tar med vagnen pga av platsbrist, har jag med sele istället.
  • Margaux
    tvetalan skrev 2013-10-08 14:25:54 följande:
    Vilka åkpåsar förutom bugaboos egna passar i vagnen? Kan man investera i en med hål för fempunktsbälte och så passar den eller måste det vara deras egna? 
    Jag har en Voksi Urban. Det var lite meck att dela selen för att få den på plats men det är väl bara så det är med Bugaboos selar....
  • Margaux

Alltså, jag måste bara dela min begeistring över Buffelns kapacitet. Söndagstur i skogen(skogsväg) med vedsäck, picknickmat och termosar till 6 pers. Div hinkar och leksaker, 2 treåringar på ståbrädan, skötväska på handtaget och en småbarnsryggsäck på kroken på var sida om vagnen. Och det är inte ens tungt att putta på......
    *kärlek* 

• Margaux
    Emmaosv skrev 2013-10-10 15:16:03 följande:
    tvetalen jag har the buppa brands black star åkpåse i min buffel och det funkar fint! Jag låter honom bara åka i viloläge så jag har inte (ännu) delat selen så jag kan trä igenom den men ska göra det så småningom när åkpåsen sitter i hela tiden, lite för varmt med den vissa dagar ännu Cool

Vad har du "tejpat" på för att få svart chassi?
  • Margaux
    Littlefoot skrev 2013-11-07 09:52:29 följande:
    Vad tror ni experter om att köpa vagnen på plats i Amsterdam? Finns det något att spara även då, eller är fraktkostnaden så liten att det inte är värt besväret att släpa med den hem på flyget, jämfört med att beställa från någon Holländsk sida på nätet? :)
    Skulle gissa att du får betala för den på flyget om du inte flyger med barn?
  • Margaux

Någon som tycker man har rätt till att irritera sig över att de inte valt rostfria skruvar till hjulen? Båda mina fram är rostiga efter vintern. Vagnen förvaras inne men kyligt....

Svar på tråden Bugaboo Buffalo !